Genel Bilgi
Kod | RTS707 |
Ad | Kent, Bellek ve Anlatı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; anlatı ve bellek aracılığıyla, kent kültürünü irdelemek olacaktır. Sözlü tarih ve kültür, ve biyografiler aracılığıyla kent kültürü ve belleği ele alınacaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste, kent, bellek ve anlatı ele alınacaktır. Kentlerin ve kişilerin geçmiş ile kurdukları bağ, bugüne nasıl yansımaktadır sorusu, bellek kavramının sosyal bilimlerindeki yeri, bir hatırlama biçimi olarak anlatılar ve anılar kent bağlamlarında tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
aranmaz
Kaynaklar
Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı
Notlar
Cıftcı, D. & Agocuk, P. (2020). KÜLTÜREL BELLEK MEKÂN OLARAK BELGESEL SİNEMA: KAYIP OTOBÜS (2007) BELGESELİ ÖRNEĞİ . Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , 8 (2) , 1179-1199 . DOI: 10.19145/e-gifder.648300
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kentleri biçimlendiren toplumsal ilişkileri tanır |
ÖÇ02 | Kentsel değişme süreçlerini analiz edebilir |
ÖÇ03 | Kent ve iletişim kavramları arasında bağ kurar |
ÖÇ04 | Bellek ve anlatıyı açıklar |
ÖÇ05 | Kent ve anlatı bağını kurar |
ÖÇ06 | Anlatı çeşitlerini alnına uyarlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kent tanımı ve kapsamı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | kültür tanım ve kavramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kent kültürü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Bellek tanım ve kavramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Bellek Çeşitleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kent-bellek ilişkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kent ve bellek | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Kent-ve anlatı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | bellek ve anlatı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Kent, bellek ve anlatı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Kent anlatı araştırmaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Kent anlatıları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Kent anlatıları sunum | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Kent Bellek anlatıları sunum | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |