RTS707 Kent, Bellek ve Anlatı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS707
Ad Kent, Bellek ve Anlatı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL


Dersin Amacı

Dersin amacı; anlatı ve bellek aracılığıyla, kent kültürünü irdelemek olacaktır. Sözlü tarih ve kültür, ve biyografiler aracılığıyla kent kültürü ve belleği ele alınacaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, kent, bellek ve anlatı ele alınacaktır. Kentlerin ve kişilerin geçmiş ile kurdukları bağ, bugüne nasıl yansımaktadır sorusu, bellek kavramının sosyal bilimlerindeki yeri, bir hatırlama biçimi olarak anlatılar ve anılar kent bağlamlarında tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

aranmaz

Kaynaklar

Harvey, D. (2013). Sosyal Adalet ve Şehir. (Çev. Mehmet Moralı), İstanbul: Metis Yayınları. İlhan Tekeli, Kent Kentli Hakları, Kentleşme ve Kentsel Dönüşüm, 2014, Tarih Vakfı Yurt Yayınları Bostancı

Notlar

Cıftcı, D. & Agocuk, P. (2020). KÜLTÜREL BELLEK MEKÂN OLARAK BELGESEL SİNEMA: KAYIP OTOBÜS (2007) BELGESELİ ÖRNEĞİ . Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi , 8 (2) , 1179-1199 . DOI: 10.19145/e-gifder.648300


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kentleri biçimlendiren toplumsal ilişkileri tanır
ÖÇ02 Kentsel değişme süreçlerini analiz edebilir
ÖÇ03 Kent ve iletişim kavramları arasında bağ kurar
ÖÇ04 Bellek ve anlatıyı açıklar
ÖÇ05 Kent ve anlatı bağını kurar
ÖÇ06 Anlatı çeşitlerini alnına uyarlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kent tanımı ve kapsamı okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 kültür tanım ve kavramı okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Kent kültürü okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Bellek tanım ve kavramı okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Bellek Çeşitleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Kent-bellek ilişkisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Kent ve bellek okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Kent-ve anlatı okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 bellek ve anlatı okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Kent, bellek ve anlatı okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Kent anlatı araştırmaları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Kent anlatıları okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Kent anlatıları sunum okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Kent Bellek anlatıları sunum okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavı okuma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS