RTS701 Dijital Kültür, Kimlik ve Temsil

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTS701
Ad Dijital Kültür, Kimlik ve Temsil
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, ağ toplumu olarak adlandırılan ortamlarda oluşan dijital kültürün incelenmesini içerir ve geçtiğimiz birkaç on yıllık süre içinde İnternet ve dijital iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi ve yaygın kullanımına bağlı olarak, kültürel ve toplumsal olanın nasıl dönüştüğünü anlamaya odaklanır.

Dersin İçeriği

Bireysel, kurumsal ve toplumsal düzeydeki iletişim pratiklerinin yanı sıra, kültürel dönüşümleri ve buna bağlı olarak dönüşen temsil pratikleri.

Dersin Ön Koşulu

Koşul aranmaz

Kaynaklar

F. Neşe Kaplan, Global Kültür ve Kimlik, Umuttepe Yayınları. Bauman, Z. (2012). Kureselleşme. (Çev., Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Notlar

Seidel, S., Hudson, K., & Onur, B. (1999). Müze eğitimi ve kültürel kimlik.Deniz, A., & Öksüz, M. (2017). Ankara’daki İran restoranları: Kültürel kimlik üzerine etnografik bir araştırma. Coğrafi Bilimler Dergisi, 15(2), 167-185.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Medya ve kültürle ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 Kültür örüntülerini medya ortamında uygulama becerileri edinir
ÖÇ03 Yeni medya pratiklerini yorumlar
ÖÇ04 Medya, kültür ve kimlik kavramlarının ilişkisini kurar
ÖÇ05 Küreselleşmenin kültür, kimlik ve medya ile bağını kurar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Medya ve Dijital Kültür Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dijital Kültür ve Kimlik Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Medya, Dijital Kültür ve Kimlik Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Medya ve Modernite Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Medya ve toplum Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Medya ve kültür Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Medya, Modernite ve Oryantalizm Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Küreselleşme Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Medya Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Küreselleşme ve Medya Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Medya ve temsil Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Dijitalleşme ve Medya Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Dijital Medya Kültürleri Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Dijital Medya Kültür araştrımaları Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Dijital Medya temsilleri Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavı hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:54