Genel Bilgi
Kod | RTS701 |
Ad | Dijital Kültür, Kimlik ve Temsil |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, ağ toplumu olarak adlandırılan ortamlarda oluşan dijital kültürün incelenmesini içerir ve geçtiğimiz birkaç on yıllık süre içinde İnternet ve dijital iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi ve yaygın kullanımına bağlı olarak, kültürel ve toplumsal olanın nasıl dönüştüğünü anlamaya odaklanır.
Dersin İçeriği
Bireysel, kurumsal ve toplumsal düzeydeki iletişim pratiklerinin yanı sıra, kültürel dönüşümleri ve buna bağlı olarak dönüşen temsil pratikleri.
Dersin Ön Koşulu
Koşul aranmaz
Kaynaklar
F. Neşe Kaplan, Global Kültür ve Kimlik, Umuttepe Yayınları. Bauman, Z. (2012). Kureselleşme. (Çev., Abdullah Yılmaz), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Notlar
Seidel, S., Hudson, K., & Onur, B. (1999). Müze eğitimi ve kültürel kimlik.Deniz, A., & Öksüz, M. (2017). Ankara’daki İran restoranları: Kültürel kimlik üzerine etnografik bir araştırma. Coğrafi Bilimler Dergisi, 15(2), 167-185.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Medya ve kültürle ilgili temel kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Kültür örüntülerini medya ortamında uygulama becerileri edinir |
ÖÇ03 | Yeni medya pratiklerini yorumlar |
ÖÇ04 | Medya, kültür ve kimlik kavramlarının ilişkisini kurar |
ÖÇ05 | Küreselleşmenin kültür, kimlik ve medya ile bağını kurar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Disiplinlerarası çalışma süreçleri gerçekleştirerek alanıyla ilgili araştırmalar yürütür, yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği kuramsal bilgiyi ve beceriyi eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik değerleri gözeterek alanı ile ilgili makale, bildiri gibi bilimsel yayın yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Medya ve Dijital Kültür | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dijital Kültür ve Kimlik | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Medya, Dijital Kültür ve Kimlik | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Medya ve Modernite | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Medya ve toplum | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Medya ve kültür | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Medya, Modernite ve Oryantalizm | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Küreselleşme | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Medya | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Küreselleşme ve Medya | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Medya ve temsil | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Dijitalleşme ve Medya | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dijital Medya Kültürleri | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dijital Medya Kültür araştrımaları | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Dijital Medya temsilleri | Okuma-Global Kültür ve Kimlik, F. Neşe Kaplan, Umuttepe Yayınları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |