Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| RADYO, TELEVİZYON VE SİNEMA (YL) (TEZSİZ) (İÖ) | |
| Kod | RTST715 |
| Ad | Toplumsal Cinsiyet ve Medya |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NÜKET ELPEZE ERGEÇ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilere toplumsal cinsiyete ilişkin temel kavramlar ve kuramsal yaklaşımlar çerçevesinde, kadının toplumdaki yerine ve medyadaki temsiline ilişkin bilgiler kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Toplumsal cinsiyetin medyada temsil ediliş biçimleri.
Dersin Ön Koşulu
-
Kaynaklar
Sanat, Cinsiyet ve Sanat Tarihi; Feminist Eleştiri – Ahu Antmen Son Sömürge: Kadınlar – Maria Mies, Veronika Bennholdt-Thomsen, Claudia Von Werlhof Toplumsal Cinsiyet ve Bilim Üzerine Düşünceler – Evelyn Fox Keller Sömürgeci Fanteziler; Oryantalist Söylemde Kültürel ve Cinsel Fark – Meyda Yeğenoğlu
Notlar
Kadın Bakış Açısından 1980’ler Türkiye’sinde Kadın – Şirin Tekeli Bekâretin El Değmemiş Tarihi – Hanne Blank
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Medyada kadının temsilinin yorumlanması |
| ÖÇ02 | Medya toplumsal cinsiyet temsilinin yorumlanması |
| ÖÇ03 | Ataerkil söylem ile cinsiyetçi medya politikaları arasında bağlantı kurulması |
| ÖÇ04 | Kadın ve erkeklerin medyadaki temsillerinin karşılaştırılabilmesi |
| ÖÇ05 | Toplumsal cinsiyetin toplum yaşamdan medyaya aktarımının değerlendirilebilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. | 2 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 4 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. | 2 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir. | 4 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. | 5 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır. | 2 |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder. | 4 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Toplumsal cinsiyet kavramına genel bakış | Sanat, Cinsiyet ve Sanat Tarihi; Feminist Eleştiri – Ahu Antmen | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Toplumsal cinsiyet kavramına genel bakış | Sanat, Cinsiyet ve Sanat Tarihi; Feminist Eleştiri – Ahu Antmen | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Toplumsal cinsiyet kavramına genel bakış | Sanat, Cinsiyet ve Sanat Tarihi; Feminist Eleştiri – Ahu Antmen | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal tartışmalar | Sanat, Cinsiyet ve Sanat Tarihi; Feminist Eleştiri – Ahu Antmen | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal tartışmalar | Sanat, Cinsiyet ve Sanat Tarihi; Feminist Eleştiri – Ahu Antmen | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal tartışmalar | Sanat, Cinsiyet ve Sanat Tarihi; Feminist Eleştiri – Ahu Antmen | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Toplumsal cinsiyete ilişkin kuramsal tartışmalar | Sanat, Cinsiyet ve Sanat Tarihi; Feminist Eleştiri – Ahu Antmen | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
| 9 | Sinemada toplumsal cinsiyet üretimi | Bekâretin El Değmemiş Tarihi – Hanne Blank | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 10 | Sinemada toplumsal cinsiyet üretimi | Bekâretin El Değmemiş Tarihi – Hanne Blank | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 11 | Sinemada toplumsal cinsiyet üretimi | Bekâretin El Değmemiş Tarihi – Hanne Blank | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 12 | Sinemada kadına bakış | Bekâretin El Değmemiş Tarihi – Hanne Blank | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 13 | Sinemada kadına bakış | Bekâretin El Değmemiş Tarihi – Hanne Blank | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 14 | Sinemada kadına bakış | Bekâretin El Değmemiş Tarihi – Hanne Blank | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 15 | Medyada kadına bakış | Sömürgeci Fanteziler; Oryantalist Söylemde Kültürel ve Cinsel Fark – Meyda Yeğenoğlu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 16 | Medyada kadına bakış | Sömürgeci Fanteziler; Oryantalist Söylemde Kültürel ve Cinsel Fark – Meyda Yeğenoğlu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavı | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||