PDR859 Aile ve Çocuk Araştırmaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR859
Ad Aile ve Çocuk Araştırmaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin aile ve çocuk ilişkilerine yönelik araştırma yapma becerisini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında öğrencilerin ebeveyn çocuk ilişkileri bağlamında bir araştırma yapmaları ve araştırma sonuçlarını makale formatında raporlaştırmaları beklenmektedir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Anı Yayıncılık

Notlar

Temel, F. (2020). Aile eğitimi. Anı Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ailenin alt sistemlerini bilir.
ÖÇ02 Ailenin yapısını açıklar.
ÖÇ03 Aile bağlamında yapılan araştırmalarda ele alınan değişkenleri bilir.
ÖÇ04 Ailelerden veri toplamak için kullanılan ölçme araçlarını bilir.
ÖÇ05 Çocuklardan veri toplamak için kullanılan ölçme araçlarını bilir.
ÖÇ06 İlgi alanı doğrultusunda aile ve çocuk ilişkilerine yönelik bir araştırma konusu belirler.
ÖÇ07 Belirlediği araştırma amacına uygun ölçme araçlarını bulur.
ÖÇ08 Belirlediği araştırma amacına uygun şekilde veri toplar.
ÖÇ09 Araştırma amacına uygun şekilde topladığı verileri analiz eder.
ÖÇ10 Elde ettiği bulguları uygun şekilde yorumlar.
ÖÇ11 Araştırma sonuçlarını uygun şekilde raporlaştırır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kuramsal yaklaşımları ve uygulama çalışmalarını kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki kişilerle kullanılabilecek psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanında değişik konu ve problem alanlarına yönelik psikolojik danışma uygulamaları yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı yaş grubundaki kişilerle danışma yaparken belirli psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında betimsel ve deneysel desenleri kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma alanında yaptığı bir araştırma planını uygular. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ile ilgili bilimsel bir çalışmanın yürütülmesine rehberlik yapar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik danışma ile ilgili aile, okul ve kariyer alanındaki uygulamalı çalışmalarda meslektaşlarına rehberlik yapar.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Nicel bir araştırmada kullanılabilecek istatistiksel teknikleri kullanır 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Nitel bir araştırmada kullanılabilecek nitel analiz tekniklerini bilir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği PDR alanında bir araştırma ve uygulamayı yürütmek üzere değişik kurum ve kuruluşlardaki kişilerle işbirliği yapar. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı bir konu alanındaki bilgilerini öğrenciler, meslektaşlar ve yöneticilerle paylaşır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PDR alanında Türkiye'deki güncel sorun ve gereksinimleri dikkate alarak yeni çalışma ve uygulamalar yapar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği PDR alanında dünyadaki güncel gelişmeleri takip ederek, buna yönelik çalışmalar planlar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma yaptığı PDR alanında meslektaş ve topluma yararlı olabilecek konferans ve seminer çalışmaları yapar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı bir araştırmayı makale, kitap vb. şeklinde yayın haline getirme sürecini uygular. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaptığı çalışmaların sonuçlarını meslektaşlar ve diğer araştırmacılarla kongre, sempozyum vb. ortamlarda paylaşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aile kavramına yönelik kuramsal açıklamalar Önerilen kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Aile kavramına yönelik kuramsal açıklamalar-II Önerilen kaynakları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Aile ve çocuk araştırmalarına yönelik literatür taraması sonuçlarının paylaşımı-I Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Aile ve çocuk araştırmalarına yönelik literatür taraması sonuçlarının paylaşımı-II Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma amaçlarının belirlenmesi Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Araştırma verilerinin toplanması-I Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Araştırma verilerinin toplanması-II Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Araştırma verilerinin toplanması-III Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Araştırma verilerinin toplanması-IV Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Araştırma verilerinin analizi-I Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Araştırma verilerinin analizi-II Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Araştırma bulgularının yazımı Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Araştırmanın raporlaştırılması-I Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Araştırmanın raporlaştırılması-II Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Araştırmanın raporlaştırılması-III Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Araştırmanın raporlaştırılması-IV Literatür taraması yapmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Rapor teslimi Literatür taraması yapmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS