Genel Bilgi
Kod | PDR859 |
Ad | Aile ve Çocuk Araştırmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin aile ve çocuk ilişkilerine yönelik araştırma yapma becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında öğrencilerin ebeveyn çocuk ilişkileri bağlamında bir araştırma yapmaları ve araştırma sonuçlarını makale formatında raporlaştırmaları beklenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Küçükali, R. (2018). Çocuk ve Aile. Anı Yayıncılık
Notlar
Temel, F. (2020). Aile eğitimi. Anı Yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ailenin alt sistemlerini bilir. |
ÖÇ02 | Ailenin yapısını açıklar. |
ÖÇ03 | Aile bağlamında yapılan araştırmalarda ele alınan değişkenleri bilir. |
ÖÇ04 | Ailelerden veri toplamak için kullanılan ölçme araçlarını bilir. |
ÖÇ05 | Çocuklardan veri toplamak için kullanılan ölçme araçlarını bilir. |
ÖÇ06 | İlgi alanı doğrultusunda aile ve çocuk ilişkilerine yönelik bir araştırma konusu belirler. |
ÖÇ07 | Belirlediği araştırma amacına uygun ölçme araçlarını bulur. |
ÖÇ08 | Belirlediği araştırma amacına uygun şekilde veri toplar. |
ÖÇ09 | Araştırma amacına uygun şekilde topladığı verileri analiz eder. |
ÖÇ10 | Elde ettiği bulguları uygun şekilde yorumlar. |
ÖÇ11 | Araştırma sonuçlarını uygun şekilde raporlaştırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kuramsal yaklaşımları ve uygulama çalışmalarını kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki kişilerle kullanılabilecek psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanında değişik konu ve problem alanlarına yönelik psikolojik danışma uygulamaları yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki kişilerle danışma yaparken belirli psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında betimsel ve deneysel desenleri kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında yaptığı bir araştırma planını uygular. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ile ilgili bilimsel bir çalışmanın yürütülmesine rehberlik yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ile ilgili aile, okul ve kariyer alanındaki uygulamalı çalışmalarda meslektaşlarına rehberlik yapar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Nicel bir araştırmada kullanılabilecek istatistiksel teknikleri kullanır | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Nitel bir araştırmada kullanılabilecek nitel analiz tekniklerini bilir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PDR alanında bir araştırma ve uygulamayı yürütmek üzere değişik kurum ve kuruluşlardaki kişilerle işbirliği yapar. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı bir konu alanındaki bilgilerini öğrenciler, meslektaşlar ve yöneticilerle paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PDR alanında Türkiye'deki güncel sorun ve gereksinimleri dikkate alarak yeni çalışma ve uygulamalar yapar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PDR alanında dünyadaki güncel gelişmeleri takip ederek, buna yönelik çalışmalar planlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma yaptığı PDR alanında meslektaş ve topluma yararlı olabilecek konferans ve seminer çalışmaları yapar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı bir araştırmayı makale, kitap vb. şeklinde yayın haline getirme sürecini uygular. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı çalışmaların sonuçlarını meslektaşlar ve diğer araştırmacılarla kongre, sempozyum vb. ortamlarda paylaşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aile kavramına yönelik kuramsal açıklamalar | Önerilen kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Aile kavramına yönelik kuramsal açıklamalar-II | Önerilen kaynakları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Aile ve çocuk araştırmalarına yönelik literatür taraması sonuçlarının paylaşımı-I | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Aile ve çocuk araştırmalarına yönelik literatür taraması sonuçlarının paylaşımı-II | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırma amaçlarının belirlenmesi | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Araştırma verilerinin toplanması-I | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Araştırma verilerinin toplanması-II | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Araştırma verilerinin toplanması-III | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Araştırma verilerinin toplanması-IV | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma verilerinin analizi-I | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştırma verilerinin analizi-II | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Araştırma bulgularının yazımı | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Araştırmanın raporlaştırılması-I | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırmanın raporlaştırılması-II | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırmanın raporlaştırılması-III | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Araştırmanın raporlaştırılması-IV | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Rapor teslimi | Literatür taraması yapmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |