Genel Bilgi
Kod | PDR832 |
Ad | Aile Terapisi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL SANBERK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste aile terapisi yardım becerilerini uygulayabilme amacıyla, uygulamalar doktora düzeyinde vaka sunumları ve süpervizyon eşliğinde yürütülmektedir.
Dersin İçeriği
Aile terapisine yönelik vaka sunumları ve süpervizyon
Dersin Ön Koşulu
PDR831 Aile Terapisi I dersini almış olmak
Kaynaklar
Dallos, R & Draper, R, An Introduction to Family Therapy: Systems Theory and Practice. Open University. 2010
Notlar
Carr, A. Family Therapy Concepts, Process and Practice. Wiley. 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aile danışmanlığında tanım ve kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | Aile sisteminin özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Dışsal sınırları, içsel sınırları, rol dağılımını bilir |
ÖÇ04 | Aile yaşam döngüsünü bilir |
ÖÇ05 | Bowen Aile Terapisinin temel kavramlarını bilir |
ÖÇ06 | Yapısal aile danışmanlığı kavramlarını bilir |
ÖÇ07 | Yaşantısal / insancıl aile danışmanlığı kavramlarını bilir |
ÖÇ08 | Sistemik aile danışmanlığı kavramlarını bilir |
ÖÇ09 | Bilişsel davranışçı aile danışmanlığı kavramlarını bilir |
ÖÇ10 | Öyküsel (Narattive) Danışmanlık kavramlarını bilir |
ÖÇ11 | Depresyon, Yeme Bozuklukları, Panik Atak Bozuklukları Gibi Özel Durumlarda Aile Danışmanlığı Uygulamalarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanındaki kuramsal yaklaşımları ve uygulama çalışmalarını kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki kişilerle kullanılabilecek psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini bilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Aile, okul ve kariyer psikolojik danışmanlığı alanında değişik konu ve problem alanlarına yönelik psikolojik danışma uygulamaları yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı yaş grubundaki kişilerle danışma yaparken belirli psikolojik danışma yöntem ve tekniklerini kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında betimsel ve deneysel desenleri kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında nitel araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik bir araştırma planı yapar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma alanında yaptığı bir araştırma planını uygular. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ile ilgili bilimsel bir çalışmanın yürütülmesine rehberlik yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik danışma ile ilgili aile, okul ve kariyer alanındaki uygulamalı çalışmalarda meslektaşlarına rehberlik yapar. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Nicel bir araştırmada kullanılabilecek istatistiksel teknikleri kullanır | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Nitel bir araştırmada kullanılabilecek nitel analiz tekniklerini bilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | PDR alanında bir araştırma ve uygulamayı yürütmek üzere değişik kurum ve kuruluşlardaki kişilerle işbirliği yapar. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı bir konu alanındaki bilgilerini öğrenciler, meslektaşlar ve yöneticilerle paylaşır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PDR alanında Türkiye'deki güncel sorun ve gereksinimleri dikkate alarak yeni çalışma ve uygulamalar yapar. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | PDR alanında dünyadaki güncel gelişmeleri takip ederek, buna yönelik çalışmalar planlar. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma yaptığı PDR alanında meslektaş ve topluma yararlı olabilecek konferans ve seminer çalışmaları yapar. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı bir araştırmayı makale, kitap vb. şeklinde yayın haline getirme sürecini uygular. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaptığı çalışmaların sonuçlarını meslektaşlar ve diğer araştırmacılarla kongre, sempozyum vb. ortamlarda paylaşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aile terapistinin hangi özellikleri taşıması gerektiğini bilir. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
2 | Aile terapisine özgü yöntem ve teknikleri bilir. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | Aile terapisine özgü yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulama becerisi kazanır (I). | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
4 | Aile terapisine özgü yöntem ve teknikleri ile ilgili uygulama becerisi kazanır (II). | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
5 | Aile terapisi öncesi ön görüşme yapabilir. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
6 | Aile terapisinde ilk seansı ne şekilde yapılandırılacağını bilir. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması |
7 | Aile terapisi seansında karşılaşılabilecek sorunları bilir. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Aile terapisi seansında gözlem becerisi geliştirir. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
10 | Aile terapisi seansında soru sorma tekniklerini bilir. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Rol Oynama, Örnek Olay |
11 | Aile terapisinde sistemik bir bakış açısı kazanır. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
12 | Aile terapisinde çözüm odaklı yaklaşım becerisi kazanır. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Örnek Olay |
13 | Aile terapisinde öyküsel yaklaşım becerisi kazanır. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
14 | Aile terapisinde süreç yönetimini bilir. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
15 | Aile terapisi seansına ilişkin süpervizyon | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,00 | ||
AKTS | 8 AKTS |