PDR792 Çocuklarda Sistemik Çalışma II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR792
Ad Çocuklarda Sistemik Çalışma II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı; öğrencilerin çocuklarla ve aileleri ile danışma yapma sürecinde dikkat etmeleri gereken önemli noktaları öğrenmelerini sağlamaktır. Ek olarak, en az bir çocukla psikolojik danışma sürecini tamamlayarak uygulama becerisi kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders genel olarak öğrencilerin 3-12 yaş arası çocuklarla psikolojik danışma uygulaması yapmasını ve süpervizyon almasını kapsamaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Örnek, D.B., Gördesli, M. (2022). Çocuklarla psikolojik danışma ve psikoterapi. Nobel Yayıncılık

Notlar

Yıldız, B.S., Üçok, B.Ö. (2021). Çocuk ve ergenlerle psikolojik danışma uygulamaları. Nobel yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ebeveynlerle görüşme tekniklerini bilir.
ÖÇ02 Ebeveynlerle danışma sürecinin aşamalarını açıklar.
ÖÇ03 Çocukla ilk görüşmenin yapısını açıklar.
ÖÇ04 Çocukluk döneminde sıklıkla görülen duygusal problemleri bilir.
ÖÇ05 Çocukluk döneminde yaygın olarak görülen duygusal problemlerin nedenini açıklar.
ÖÇ06 Çocukluk döneminde yaygın olarak görülen duygusal problemlere müdahale yöntemlerini açıklar.
ÖÇ07 Çocukluk döneminde sıklıkla görülen davranışsal problemleri bilir.
ÖÇ08 Çocukluk döneminde sıklıkla görülen davranışsal problemlerin nedenlerini açıklar.
ÖÇ09 Çocukluk döneminde sıklıkla görülen davranışsal problemlere müdahale yöntemlerini açıklar.
ÖÇ10 Çocuklarla psikolojik danışma sürecini başından sonuna kadar planlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ebeveynlerle ilk görüşme teknikleri Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ebeveynlerle danışma sürecini planlama I Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ebeveynlerle danışma sürecini planlama II Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çocukla İlk Görüşmenin Yapısı Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Çocukluk dönemi duygusal problemleri Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çocukluk dönemi duygusal problemlerinin nedenleri Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Çocukluk dönemi duygusal problemlerine müdahale yöntemleri Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Çocukluk dönemi davranışsal problemleri Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Çocukluk dönemi davranışsal problemlerinin nedenleri Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Çocukluk dönemi davranışsal problemlerine müdahale yöntemleri Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Birinci oturumun süpervizyonu Reading resource books Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İkinci oturumun süpervizyonu Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Üçüncü oturumun süpervizyonu Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Dördüncü oturumun süpervizyonu Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Beşinci oturumun süpervizyonu Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Altıncı oturumun süpervizyonu Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yedinci oturumun süpervizyonu Kaynak kitapları okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS