PDR790 Oyun Terapi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR790
Ad Oyun Terapi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATOŞ BULUT ATEŞ


Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin farklı oyun terapisi yaklaşımlarını tanımaları ve uygulama yapabilecek şekilde beceri kazanmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Oyun terapisi dersinde öğrenciler farklı oyun terapisi kuramlarını öğrenir. Bu kuramların temel bakış açılarını ve yöntem, tekniklerini öğrenir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Halmatov, S. (2016). Oyun terapisinde pratik teknikler. Baskı. Ankara, Pegem Akademi.

Notlar

Schaefer, E. (2013). Oyun terapisinin temelleri. Nobel Yayıncılık


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çocuk merkezli oyun terapisi kuramını açıklar
ÖÇ02 Nesne ilişkileri ve bağlanma temelli oyun terapisi kuramını açıklar
ÖÇ03 Bilişsel-davranışçı oyun terapisi kuramını açıklar
ÖÇ04 Çocuk-ebeveyn ilişki terapisi kuramını açıklar
ÖÇ05 Theraplay kuramını açıklar
ÖÇ06 Oyun terapisinde klinik uygulamaları açıklar
ÖÇ07 Öfkeli çocuklarla oyun terapisini bilir
ÖÇ08 Boşanmış aile çocukları ile oyun terapisini bilir
ÖÇ09 Yas yaşayan çocuklarla oyun terapisini bilir
ÖÇ10 İstismara uğrayan çocuklarla oyun terapisini bilir
ÖÇ11 Travma yaşayan çocuklarla oyun terapisini bilir
ÖÇ12 Aile oyun terapisi tekniklerini bilir
ÖÇ13 Dikkat eksikliği bozukluğu olan çocuklarla oyun terapisini bilir
ÖÇ14 Oyun terapisinde etik konusunu bilir
ÖÇ15 Farklı oyun terapisi kuramlarını karşılaştırır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çocuk merkezli oyun terapisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Nesne ilişkileri ve bağlanma temelli oyun terapisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilişsel-davranışçı oyun terapisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çocuk-ebeveyn ilişki terapisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Theraplay: ilişkileri onarmak Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Oyun terapisinde klinik uygulamalar Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
7 Öfkeli çocuklarla oyun terapisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
9 Boşanmış aile çocukları ile oyun terapisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yas yaşayan çocuklarla oyun terapisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İstismara uğrayan çocuklarla oyun terapisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Travma yaşayan çocuklarla oyun terapisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Aile oyun terapisi teknikleri Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Dikkat eksikliği bozukluğu olan çocuklarla oyun terapisi Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Oyun terapisinde etik Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS