PDR768 Farklı Çiftlerde Eş Terapisi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR768
Ad Farklı Çiftlerde Eş Terapisi II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. METEHAN ÇELİK


Dersin Amacı

Dersin genel amacı dezavantajlı kimlikler (Farklı kimlikler), çift olmaları, karşılaştıkları önyargılar, ailelerin tutumları, sosyal problemleri, terapi süreçleri, terapi becerileri ve teoriler konusunda genel bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; Kimlik ve Kimlikler ile ilgili teoriler, dezavantajlı kimlikler ve evlilik, dezavantajlı kimlikler ve çift olma, dezavantajlı kimlikler ve aile, dezavantajlı kimlikler ve önyargı, dezavantajlı kimlikler sosyal probler ve aile ideolojisi vb. konulardır.

Dersin Ön Koşulu

Derse düzenli devamlılık, derse düzenli hazırlanmak, derse düzenli katılım

Kaynaklar

Aile Terapisi: tarih, yaklaşım ve uygulama (Samuel T. Gladding)

Notlar

Aile Terapisi Kuramlar ve Yöntemler (Michael P. Nichols) Aile Terapisi Tedavi Planlayıcısı (Frank M. Dattilo, Arthur E. Jongsma)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kimlik ve Kimlikler ile ilgili teorileri öğrenir
ÖÇ02 Dezavantajlı kimlikleri ve evliliği bilir
ÖÇ03 Dezavantajlı kimlikleri ve çift olmayı bilir
ÖÇ04 Dezavantajlı kimlikler, ve aileyi belirtir
ÖÇ05 Dezavantajlı kimlikleri ve önyargıları öğrenir
ÖÇ06 Dezavantajlı kimlikler, sosyal problemleri ve aile ideolojisini tanımlar
ÖÇ07 Dezavantajlı kimlikleri ve din olgusunu öğrenir
ÖÇ08 Dezavantajlı kimlikleri ve terapi sürecini belirtir
ÖÇ09 Disadvantage kimlikleri ve zor çiftleri tanımlar
ÖÇ10 Dezavantajlı kimlikler ve geleneksel aile değerlerini gösterir
ÖÇ11 Dezavantajlı çiftleri ve psikolojik danışmayı öğrenir
ÖÇ12 Dezavantajlı kimlikleri ve geleneksel cinsiyet rollerini belirleme
ÖÇ13 Dezavantajlı kimlikleri ve toplumsal ve yasal problemleri öğrenme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kimlik ve Kimlikler ile ilgili teoriler Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Dezavantajlı kimlikler ve evlilik Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Dezavantajlı kimlikler ve çift olma Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Dezavantajlı kimlikler ve aile Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Dezavantajlı kimlikler ve önyargılar Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Dezavantajlı kimlikler, sosyal problemler ve aile ideolojisi Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Dezavantajlı kimlikler ve din olgusu Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dezavantajlı kimlikler ve terapi süreci Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Dezavantajlı kimlikler ve zor çiftler Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Dezavantajlı kimlikler ve geleneksel aile değerleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Dezavantajlı kimlikler ve psikolojik danışma Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Dezavantajlı kimlikler ve danışmanlık becerileri ve teorik kavramlar Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Dezavantajlı kimlikler ve geleneksel cinsiyet rolleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Dezavantajlı kimliklerde toplumsal ve yasal problemler Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS