Genel Bilgi
Kod | PDR756 |
Ad | Aile Terapisine Giriş II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İSMAİL SANBERK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste aile terapisi yardım becerilerini uygulayabilme amacıyla, uygulamalar vaka sunumları ve süpervizyon eşliğinde yürütülmektedir.
Dersin İçeriği
Aile terapisine yönelik vaka sunumları ve süpervizyon.
Dersin Ön Koşulu
Aile Terapisi I dersini almış olmak
Kaynaklar
Dallos, R & Draper, R, An Introduction to Family Therapy: Systems Theory and Practice. Open University. 2010
Notlar
Carr, A. Family Therapy Concepts, Process and Practice. Wiley. 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Aile Danışmanlığında Tanım ve Kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | Aile sisteminin özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Dışsal sınırları, içsel sınırları, rol dağılımını bilir |
ÖÇ04 | Aile yaşam döngüsünü bilir |
ÖÇ05 | Bowen Aile Terapisinin Temel Kavramlarını bilir |
ÖÇ06 | Yapısal aile danışmanlığı kavramlarını bilir |
ÖÇ07 | Yaşantısal / İnsancıl Aile Danışmanlığı kavramlarını bilir |
ÖÇ08 | Sistemik aile danışmanlığı kavramlarını bilir |
ÖÇ09 | Bilişsel davranışçı aile danışmanlığı kavramlarını bilir |
ÖÇ10 | Öyküsel (Narattive) Danışmanlık kavramlarını bilir |
ÖÇ11 | Depresyon, Yeme Bozuklukları, Panik Atak Bozuklukları Gibi Özel Durumlarda Aile Danışmanlığı Uygulamalarını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aile terapistinin mesleği kimliği | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
2 | Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Davranışçı Terapi) | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
3 | Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Psikodinamik Terapi) | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
4 | Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Stratejik Terapi) | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
5 | Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Narrative Terapi) | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
6 | Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Çözüm Odaklı Terapi) | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
7 | Aile terapisinde kuram temelli yöntem ve teknikler (Sistemik Terapi) | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Aile terapisinde özgül olmayan yöntem ve teknikler | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
10 | Aile terapisinde ön görüşme | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | Aile terapisinde ilk seans | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
12 | Aile terapisinde terapötik süreç yönetimi | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
13 | Aile terapisinde zor durumlarla başa çıkma | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
14 | Aile terapisinde terapötik başarı | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
15 | Aile terapisi seansına ilişkin süpervizyon. | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak tarama, ders notu oluşturma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 13 | 13 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |