Genel Bilgi
Kod | PDR706 |
Ad | Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MEHMET BİLGİN |
Dersin Amacı / Hedefi
çocuk ve ergenlerle terapi yapabilme becerisi geliştirme
Dersin İçeriği
çocuk ve ergenlerde kullanılan terapi teknikleri
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
THOMPSON. CHILD AND ADOLESECENCE
Notlar
THOMPSON. CHILD AND ADOLESECENCE
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | terapi kuramlarını bilebilme............... |
ÖÇ02 | gerçeklik terapisini bilme................ |
ÖÇ03 | adleryan terapiyi bilme................ |
ÖÇ04 | rogerian terapiyi bilme..................... |
ÖÇ05 | gestalt terapiyi bilme................. |
ÖÇ06 | bilişsel teknikleri bilme................... |
ÖÇ07 | davranışçı teknikleri bilme................... |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | terapinin temel ilkeleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | etkili terapistin özellikleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | temel dinleme becerileri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | güven oluşturma | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | soru sorma | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | çocuklarda direnç | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | iyi yetişmiş çocuğun özellikleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | çocuklarda sorunlar | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | reality terapi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Adlerian terapi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | gestalt terapi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | davranışçı terapi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bilişsel terapi | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | davranışçı teknikler | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | bilişsel teknikler | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | duygulanım teknikleri | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | sonlandırma | Araştırma, okuma, kaynak tarama. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 13 | 9 | 117 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 147 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,88 | ||
AKTS | 6 AKTS |