PDR706 Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PDR706
Ad Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET BİLGİN


Dersin Amacı

çocuk ve ergenlerle terapi yapabilme becerisi geliştirme

Dersin İçeriği

çocuk ve ergenlerde kullanılan terapi teknikleri

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

THOMPSON. CHILD AND ADOLESECENCE

Notlar

THOMPSON. CHILD AND ADOLESECENCE


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 terapi kuramlarını bilebilme...............
ÖÇ02 gerçeklik terapisini bilme................
ÖÇ03 adleryan terapiyi bilme................
ÖÇ04 rogerian terapiyi bilme.....................
ÖÇ05 gestalt terapiyi bilme.................
ÖÇ06 bilişsel teknikleri bilme...................
ÖÇ07 davranışçı teknikleri bilme...................


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Psikolojik Danışma ve Rehberlik alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 terapinin temel ilkeleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 etkili terapistin özellikleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 temel dinleme becerileri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 güven oluşturma Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 soru sorma Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 çocuklarda direnç Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 iyi yetişmiş çocuğun özellikleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 çocuklarda sorunlar Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 reality terapi Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Adlerian terapi Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 gestalt terapi Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 davranışçı terapi Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Bilişsel terapi Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 davranışçı teknikler Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 bilişsel teknikler Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 duygulanım teknikleri Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 sonlandırma Araştırma, okuma, kaynak tarama. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 9 117
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 147
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,88
AKTS 6 AKTS