Genel Bilgi
Kod | RES720 |
Ad | İletişim Tasarımı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ |
Dersin Amacı
Grafik tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı kavramlarının çağdaş dünyada değişen anlamlarının analizinin kavratılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Grafik tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı ve yeni medya alanlarının araştırılması ve örneklerle incelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ders ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1. Fisk, P. (2010). Yaratıcı Deha. MediaCat Yayınları: İstanbul. 2. Trout, J. (2001). Farklılaş ya da Öl. İstanbul: MediaCat Yayınları. 3. Fisk, P. (2008). İş Dehası. MediaCat Yayınları: İstanbul.
Notlar
Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaratıcı yönetmen, metin yazarı ve editörlerle ekip halinde çalışabilir. |
ÖÇ02 | Tasarım isteminde bulunan kişi ya da kurumları yönlendirebilecek uzgörüye (vizyona) sahiptir |
ÖÇ03 | Görsel iletişim tasarımı alanında yetkindir. |
ÖÇ04 | Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içerik, amaç ve yönteminin anlatımı | Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | 2.İletişim tasarımı kavramının çağdaş anlamda analizinin yapılması, kuramsal araştırma çalışmalarını yapılması. | 2.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3.Televizyon jeneriklerinin incelenmesi. | 3.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | 4.Televizyon kanallarında görsel kimlik ve televizyon grafiklerinin incelenmesi. | 4.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | 5.Televizyon kanallarında görsel kimlik ve televizyon grafiklerinin incelenmesi. | 5.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | 6.Yeni medya kavramı ve teknolojik gelişmelerin ele alınması, işlenmesi. | 6.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | 7.Yeni medya kavramı ve teknolojik gelişmelerin ele alınması, işlenmesi. | 7.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | - | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | 9.Sosyal sorumluluk kampanyalarının incelenmesi ve proje geliştirme. | 9.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | 10.Sosyal sorumluluk kampanyalarının incelenmesi ve proje geliştirme. | 10.İlgili görsellerin taranması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
11 | 11.Geliştirilen projelerin tartışılması ve değerlendirilmesi. | 11.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | 12.Yeni medya ve kültürel toplumsal değişim. | 12.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 13.Araştırılan alanlarda makale ve bildiri yazma çalışmaları. | 13.İlgili kaynakçaların araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
14 | 14.Makale yazım çalışmalarının devam etmesi. | 14.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | 15.Araştırılan alanlarda makale ve bildiri yazma çalışmaları. | 15.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | - | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |