Genel Bilgi
Kod | RES707 |
Ad | Heykel I |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT KARAASLAN |
Dersin Amacı
Doğa formlarından yararlanarak, üç boyutlu çalışmaların yapıldığı ve üzerinde tartışmaların yürütüldüğü bir derstir.
Dersin İçeriği
Üç boyutlu düşünme ve üretim biçimlerine dönük olarak, özgün çalışmalar yapmak.
Dersin Ön Koşulu
Hayır
Kaynaklar
Sculpture Today, Judith Collins, Phaidon Press Inc. 2007 Anatomy for the Artist, Sarah Simblet, Darling Kindersley Lim. 2001. Rodin, Bernard Champingneuelle, Thames and Hudson yay. 1988. Heykel ve Sanat Kuramları, Özi Huntürk, Hayalperest yay. 2016. Çağdaş Sanat ve Yeniden Üretim, Figen Girgin, Hayalperest Yay. 2018. Modern Sanattan Sonra, David Hopkins, Hayalperest Yay. 2018.
Notlar
Merkezi Kütüphane
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı konu, teknik malzemelerle heykelsi düşünme ve üretim biçimlerini anlamaya ve oluşturmaya dönük uygulama çalışmaları yapabilir |
ÖÇ02 | Bir sanatsal problemin çözümleme süreçlerini, ürün analiz yöntemleri kullanılarak inceleyebilir |
ÖÇ03 | Doğasal formlar aracılığıyla , heykelsi formları oluşturabilir |
ÖÇ04 | Artistik, teknik ve kavramsal olarak özgün tasarımlar yapabilir |
ÖÇ05 | Anıtsal heykel tasarımı yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | canlı modelden etüd çalışması için ön hazırlık.(konstrüksiyon hazırlamak,örneklerin incelenmesi, kil hazırlığının yapılması) | Kilin plastik kıvama getirilmesi | |
2 | canlı model çalışmasının heykel eğitimindeki önemi üzerine teorik tartışma , modeli ayrıntılarıyla inceleme, bütün ve parçalar arasında ilişki kurma, | Anatomi atlaslarının incelenmesi | |
3 | Canlı modelden desen çizimi, modeli doğru olarak çizgiyle ifade edebilme, | Kil hazırlık aşaması | |
4 | 1/1 ölçülerinde modelden kil etüt çalışmasına başlangıç, | Model üzerinden kroki çizimlerinin yapılması | |
5 | Canlı modelden etüt çalışması, | Model üzerinden kroki çizimlerinin yapılması | |
6 | Canlı modelden etüt çalışması, | Model üzerinden kroki çizimlerinin yapılması | |
7 | Canlı modelden etüt çalışması, | Model üzerinden kroki çizimlerinin yapılması | |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Çalışmanın dökümü ve kalıplandırılması | Alçı döküm için uygun ortamın hazırlanması | |
10 | Figüratif kompozisyon çalışması için örnek çalışmaların incelenmesi ve seçilen tema üzerinde tartışma, | Figüratif kompozisyon çalışması için eskiz çizimlerinin yapılması | |
11 | Figüratif kompozisyon çalışması için kostrüksiyon hazırlama ve yapılan eskizlerin değerlendirilmesi | Kil hazırlığının yapılması | |
12 | Figüratif kompozisyon çalışmasına başlangıç, | Killerin plastik kıvama getirilmesi | |
13 | Figüratif kompozisyon çalışmasına devam | Eskiz çizimleri | |
14 | Figüratif kompozisyon çalışmasına devam | Eskiz çizimleri | |
15 | Figüratif kompozisyon çalışmasına devam | Eskiz çizimleri | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |