Genel Bilgi
Kod | RES743 |
Ad | Sanat Metinleri İnceleme I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrencilerin bir sanat eseri, sanatçı, ya da bir sanat etkinlği hakkında yazılmış bir metni çözümlemeleri ve bu çözümlemeleri yazılı ve sözlü olarak sunmaları amaçlanır.
Dersin İçeriği
Sanat tarihinin uzak -yakın dönemlerine, sanatsal üsluplara ve sanatçıların üretim süreçlerine ilişkin yazınsal metinler karşılaştırmalı olarak incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ahu Antmen, Modernizm, Yirminci Yüzyıl Sanatı. İstanbul: P Dergisi, Sayı:16. Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yay. Ahmet Cevizci, Felsefe Terimleri Sözlüğü, Paradigma Yayınları Mike Featerstone Postmodernizm veTüketim Kültürü Ayrıntı Yayınları. B. Focroulle, T.Todorov ve R. Legros Sanatta Bireyin Doğuşu. Yapı Kredi Yayınları. Graham Harman , Sanat ve Nesneler, Sanat ve Kuram Yay.
Notlar
Süreli yayınlar. Akademik Sanat Dergileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın üretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
ÖÇ02 | Sanatın ekonomik ve politik olaylarla ilişkisini çözümler. |
ÖÇ03 | Sanat ve sosyolojik olaylar arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ04 | Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar. |
ÖÇ05 | Sanat ve tasarım literatüründeki metinleri çözümler. |
ÖÇ06 | Bir kültür ve tarih mirası olan müzelerden etkin bir eğitim ortamı olarak yararlanır, |
ÖÇ07 | Araştırma süreç ve tekniklerini gelişmelere uygun biçimde kullanır. |
ÖÇ08 | Özellikle sanat ve tasarım ile ilişkili olarak kuramsal çalışmalara katılır. |
ÖÇ09 | Sanat ve estetik kuramları ile ilişkili temel kavramları ve tanımlarını bilir ve kullanır. |
ÖÇ10 | Sanat alan yazını takip eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Estetik ve Sanat Kuramlarının Epistemolojik ve Metodolojik Yapısı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Estetiğin Konusu | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bir Estetik Teorisi: Yansıtma Kuramı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Yansıtma Kuramının Çeşitli Konuları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Yansıtma Kuramının Yorumları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yansıtma Kuramı ve Temel Kavramlar | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Diyalektik Kavramının Tarihsel Seyri | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Diyalektik Kavramının Marksist Yorumu | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Marksist Estetik ve Yansıtma Kuramı | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Modern Yansıtma Kuramları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Modernizm ve Sanat Tartışmaları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Modernizmin Eleştirisi I | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Modernizmin Eleştirisi II | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Yeni-Temsili Sanat Kuramları | Kavram Çözümlemesi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |