Genel Bilgi
Kod | RES729 |
Ad | Form ve Tasarım I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin üç boyutllu formlar üreterek özgün plastik bir dil oluşturmalarını amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu derste, plastik formların tasarım ögeleri ve ilkeleri hakkında bilgi verilir. Öğrencilerin bu öge ve ilkeleri kullanarak özgün tasarımlar yapmaları istenir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Herbert Read, Modern Sculpture. Richard J. Williams After Modern Sculpture
Notlar
Sanat Dergileri, Güzel Sanatlar Enstitülerinin süreli yayınları, dergileri. Sanatçı katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üç boyutlu tasarım kavramını bilir ve açıklar |
ÖÇ02 | Form ve fonksiyon ilişkisini çözümler |
ÖÇ03 | Doğal nesnelerdeki plastik olanakları algılar ve kullanır. |
ÖÇ04 | Bir plastik formu oluşturan temel elemanları bilir ve kullanır. |
ÖÇ05 | Özgün plastik formlar tasarlar ve sergiler. |
ÖÇ06 | Tasarımlarına uygun malzeme, teknik ve yöntemleri bulur ve kullanır. |
ÖÇ07 | Bilgi teknolojilerinin gelişimine uyum sağlar gerekli becerileri kazanır. |
ÖÇ08 | Müzelerden etkin bir biçimde yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkar. |
ÖÇ09 | İnsan topluluklarının ve uygarlıkların plastik ve artistik üretimlerindeki değişim süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve öğrencilerden beklenen performansın açıklanması | Görsellerin seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ölçü-oran-orantı | Görsellerin seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Doku, renk, çizgi, nokta | Görsellerin seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Hareket-yön- ritm | Uygulama örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Işık-gölge | Uygulama örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Boşluk- doluluk- Koram- denge | Uygulama örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Formun bütünlüğünü sağlayan elemanlar | Uygulama örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Organik ve inorganik formların yapısal özellikleri | Örnek çalışmaların araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Tasarımların eskiz çizimleri Örnek Sanat Ürünlerinin incelenmesi | Uygulama alıştırmaları ve proje oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Tasarımların maket çalışması | Uygulama alıştırmaları ve proje oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Projelerin tartışılması I | Uygulama alıştırmaları ve proje oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Projelerin Tartışılması II | Uygulama alıştırmaları ve proje oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Proje Çalışması I | Uygulama alıştırmaları ve proje oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Proje Çalışması II | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |