RES719 Grafik Sanatı Sorunları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES719
Ad Grafik Sanatı Sorunları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ


Dersin Amacı

Bir iletişim biçimi olarak grafik tasarım alanında ortaya çıkan sorunları anlamak, bu sorunlara çözüm önerileri sunmak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Grafik tasarım ile izleyici, grafik tasarım alanı ile günümüz görsel üretim biçimleri, grafik tasarım ile iletişim biçimleri arasındaki ilişkiler.

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1. Graphic Design Theory: Readings from the Field (Design Briefs), Helen Armstrong, 2009. 2. Graphic Design: The New Basics, Ellen Lupton - Jennifer Cole Phillips, 2008. 3. Designing Information: Human Factors and Common Sense in Information Design, Joel Katz, 2012. 4. Crisp: Notes on Graphic Design and Visual Communication, Gregg Berryman, 1990. 5. The Elements of Graphic Design (Second Edition), Alex W. White, 2011. 6. Information Dashboard Design: The Effective Visual Communication of Data, Stephen Few, 2006. 7. The New Graphic Design School: A Foundation Course in Principles and Practice, David Dabner - Sheena Calvert - Anoki Casey, 2009. 8. Infographics: The Power of Visual Storytelling, Jason Lankow - Josh Ritchie - Ross Crooks, 2012. 9. Design for Communication: Conceptual Graphic Design Basics, Elizabeth Resnick, 2003. 10. Visual Language for Designers: Principles for Creating Graphics that People Understand, Connie Malamed, 2011.

Notlar

İlgili çevrimiçi siteler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik tasarım ve görsel iletişim üzerine teorik çalışmalar yapar,
ÖÇ02 Sanatsal ve bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini bilir.
ÖÇ03 Grafik tasarım alanında yaptığı araştırmalar ile sorunsal belirler.
ÖÇ04 Yaptığı araştırmalardan hareketle elde ettiği verileri kullanarak yeni bir öneri-model sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir..
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse giriş ve dersin işlenişi hakkında açıklama Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 2.Araştırma ve uygulama konularının araştırılması ve tartışılması 2.Yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 3.Araştırma ve uygulama konularının araştırılması ve tartışılması 3.Yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 4.Araştırma ve uygulama konularının araştırılması ve tartışılması 4.Yazılı, görsel ve çevrimiçi kaynaklar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 5.Taslak veya ön uygulamaların değerlendirilmesi, araştırmaların tartışılması 5.İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 6.Uygulamaların değerlendirilmesi ve araştırmaların tartışılması 6.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 7.Uygulamaların değerlendirilmesi ve araştırmaların tartışılması 7.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar - Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 9.Uygulamaların tamamlanması ve değerlendirilmesi 9.Bitmiş proje gorsel ve sunumların taranması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 10.Araştırma konularının sunumu ve makalelerin sürdürülmesi 10.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 11.Araştırma konularının sunumu ve makalelerin sürdürülmesi 11.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 12.Araştırma konularının sunumu ve makalelerin sürdürülmesi 12.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 13.Araştırma konularının sunumu ve makalelerin sürdürülmesi 13.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 14.Araştırma konularının sunumu ve makalelerin sürdürülmesi 14.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 15.Araştırma konularının sunumunun ve makalelerin tamamlanması 15.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS