RES710 Grafik II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RES710
Ad Grafik II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZGÜR AKTAŞ


Dersin Amacı

Grafik tasarım alanına dair sorular geliştirmek; ulusal ve uluslararası grafik tasarım etkinliklerine yönelik tasarım disiplinleriyle oluşturulmuş projelerde yer almalarını sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Grafik tasarım alanı ve alana dair sorunlar; sorunlara olası çözüm önerileri getirme ve yeni yaklaşımlarla projeler üretme

Dersin Ön Koşulu

Ders ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1. Fisk, P. (2010). Yaratıcı Deha. MediaCat Yayınları: İstanbul. 2. Trout, J. (2001). Farklılaş ya da Öl. İstanbul: MediaCat Yayınları. 3. Fisk, P. (2008). İş Dehası. MediaCat Yayınları: İstanbul. 4. Cairo, A. (2012). The Functional Art: An introduction to information graphics and visualization (Voices That Matter). New Riders, Berkeley CA. 5. Bennett, J. (2012). Design Fundamentals for New Media, Cengage Learning

Notlar

Grafik tasarım alanına dair kuramsal makale ve tartışmaların, haberlerin, üretim görsellerinin bulunduğu türkçe ve yabancı online kaynakçalar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik tasarım ve görsel iletişim üzerine teorik çalışmalar yapar,
ÖÇ02 Görsel iletişim sorunlarını saptar,
ÖÇ03 Grafik sanatı ve sorunları konusunda sunum belgeleri hazırlar ve sunar,
ÖÇ04 Görsel iletişim alanında yeni, özgün, etkili çözümler ve uygulamalar üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir..
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders akışı hakkında bilgilendirme Dönem akışına uygun -eski- projelerin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap, Tartışma
2 2.Grafik tasarım ile ilişkilendirilerek sorular hazırlanması. 2.Sunum, ilgili kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 3.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 3.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım
4 4.Sorulara paralel proje geliştirme; görsel çözümleme 4.Benzer projeler sunumu Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
5 5.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 5.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 6.Proje eskizlerinin sunumu 6.İlgili proje görsellerinin taranması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
7 7.Belirlenen tasarım projesi süreç değerlendirmesi 7.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 9.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 9.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap
10 10.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 10.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Tartışma
11 11.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 11.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap
12 12.Alan ile ilgili belirlenen sorular üzerine makale denemeleri 12.İlgili makalelerin araştırılması ve sunumu. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 13.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 13.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Beyin Fırtınası
14 14.Tasarım projesi süreç değerlendirmesi. 14.Tasarım değerlendirilmesinde çıkacak olası sorunlara karşılık benzer proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Proje Temelli Öğrenme , Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 15.Proje ve makalenin sonuçlandırılması ve değerlendirilmesi 15.Makalelerin önceden okunması ve değerlendirmesinin ve ilgili proje görsellerinin hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları - Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS