Genel Bilgi
Kod | RES701 |
Ad | Resim I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi MUZAFFER TİRE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sanatsal kimliklerin oluşmasına yönelik, değişik anlatım biçimlerinde farklı teknik ve malzemelerle uygulama çalışmaları yapmak ve sanat tarihinde yer alan ürünlerin konu-kavram-teknik, biçim içerik açısından kuramsal analizleri yapılarak, kavramsal düşünme biçimi içinde kendine özgü sanatsal bir dil yaratmak.
Dersin İçeriği
Bu Atölye dersi öğrencinin lisans döneminde edindiği sanatsal donanımı, daha bilinçli bir şekilde kullanmasına olanak sağlayacak çalışmayı içerir. Öğrencinin bilgi birikimine, becerilerine, yaratıcı bir boyut kazandırması amacıyla bu ders bir proje ile desteklenerek sürdürülür. Resmin temel verileriyle (renk, biçim, kompozisyon vd.)bireyin özgün sanatsal bir dile ulaşması amaçlanmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
çizgi ve eller-yky yayınları
Notlar
sanatçı defterleri-yky yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerde eleştirel düşünce, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için deneysel yöntem ve teknikleri kullanır. Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Görsel sanatların temel alanlarında üretici etkinlikte bulunabilecek bilgiye ve uygulama becerisine sahip olma. |
ÖÇ03 | Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
ÖÇ04 | Sanat eğitimi programında kullanılan öğretim, yöntem, teknik ve stratejileri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimi ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi tartışır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatla ilgili disiplinlerde edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle ilişkilendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat eğitimine ilişkin bilimsel araştırmalar planlar ve araştırmanın sonuçlarını değerlendirir.. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgular ve değerlendirir | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı sorunlara çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat alanıyla ilgili takım çalışmalarına etkin olarak katılır veya liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve sanat eğitimi çalışmalarını, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi alanlarındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü olarak ifade eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanındaki sosyal ilişkileri ve bunları yönlendiren kuralları inceler, değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili, sanat ve eğitim alanındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde bilir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili bilgileri ulusal/uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak paylaşır. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatın uygulama ve eğitimi için gereken çağdaş teknolojileri kullanır. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili strateji ve politikaları yorumlar, geliştirir, değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarını etik değerler temelinde gerçekleştirir | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat alanında edindiği bilgi ve becerileri, disiplinler arası çalışmalarda uygular. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatla ilgili gelişmeleri ulusal değerler doğrultusunda değerlendirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanat eğitimiyle ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kavramların ve nesnelerin belirlenmesi | Anlatım, gözlem, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
2 | Kavramlara ve nesnelere yönelik teorik araştırmaların yapılması ve değerlendirilmesi | gözlem, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Belirlenen kavram ve nesnelere göre farklı mekanlarda uygulama yapan sanatçılardan örnekler-1 | kavram fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Belirlenen konu ve nesnelere göre farklı mekanlarda uygulama yapan sanatçılardan örnekler-2 | Mekan içerisinde modelden çalışma-1 | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
5 | İçmekan ve figür uygulaması-1 | Mekan içerisinde modelden çalışma-2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | İçmekan ve figür-nesne uygulaması-2 | Mekan içerisinde modelden çalışma-3 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Doğa ve figür, manzara | Anlatım, görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Portfolyo, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Doğa ve peyzaj | Anlatım, gözlem, beyin fırtınası-1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Kentsel çevre | foto görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Kentsel çevre mobilyaları | Anlatım, gözlem, beyin fırtınası-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
12 | güncel sanat uygulamaları | Anlatım, gözlem, beyin fırtınası-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Kamusal alan ve güncel sanat uygulamaları | Anlatım, gözlem, beyin fırtınası-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Bienaller ve Güncel sanat çalışmalarının incelenmesi (bienaller, sergiler, vb.) | Anlatım, gözlem, beyin fırtınası-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Güncel sanat çalışmalarının incelenmesi (bienaller, trienaller, sergiler, vb.) | Anlatım, gözlem, beyin fırtınası-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |