STA795 Sembollerin Dili

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA795
Ad Sembollerin Dili
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler dersin çerçevesi içerisinde belirledikleri araştırma konuları üzerinden akademik bir yayın oluşturma kazanımını elde eder.

Dersin İçeriği

Bu derste uygarlık tarihiyle paralel bir dönüşüm geçirmiş olan sembollerin tarihsel süreci öncelikli olarak ele alınır. Etnik, dini, sosyolojik, psikolojik vb. bağlamların aktarımında kullanılan sembollerin ontolojik yapısı, göstergebilim ve grafik tasarım kuramları ışığında çözümlenir. Bunların yanı sıra, ticari markaları yansıtan sembollere dair düşünce üretilir. Öğrenciler bu çerçeve içerisinde belirledikleri araştırma konuları üzerinden akademik bir yayın oluşturma kazanımını elde eder.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Semboller ve İşaretler Kathryn WilkinsonGöstergebilim İlkeleri Roland BarthesNovum Organum Francis Baconİmkansız Takas Jean BaudrillardŞamanlar ve Semboller Mihail HoppalSayı Sembolizmine Genel Bakış Reşat AtabekYaşanan Mimari Steen RasmussenÇağdaş Tipografinin Temelleri Namık Kemal Sarıkavak Jens Müller and R. Roger Remington Logo Modernism

Notlar

Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kendi belirlediği araştırma konusu üzerinden akademik bir yayın oluşturur
ÖÇ02 Sembollerin geçmişten bugüne kültürel yaşantıdaki etkilerini bilir ve açıklar.
ÖÇ03 Farklı dönem ve kültürlerde öne çıkan sembolleri tanır ve anlamlandırır.
ÖÇ04 Semboller aracılığıyla dış çevre ile zihinsel işlevler arasında etkileşim kurar
ÖÇ05 Görsel iletişimde kullanılan sembolik anlatım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 3
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı Tanışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Sembolün tanımı ve tarihsel kökenleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Sembolün tarihsel kökenleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Sembolün kültürel rolü Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Sembolün görsel kökenleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Sembol ve kültür Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Sembol ve renkler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Araştırma konusunun kapsamının belirlenmesi Örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Yöntem üzerine görüşmeler Örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Araştırma konusunun netleştirilmesi Örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Kaynak araştırması Örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Kaynaklar üzerine görüşmeler Örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Araştırma konusu üzerine görüşmeler Örneklendirme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Araştırma konusu üzerine görüşmeler II Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Yazım dili üzerine görüşmeler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Araştırma konusu üzerine son görüşmeler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
17 Araştırma konusunun sonuçlandırılması Sunum Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 03:18