Genel Bilgi
Kod | STA795 |
Ad | Sembollerin Dili |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVGİ ARI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler dersin çerçevesi içerisinde belirledikleri araştırma konuları üzerinden akademik bir yayın oluşturma kazanımını elde eder.
Dersin İçeriği
Bu derste uygarlık tarihiyle paralel bir dönüşüm geçirmiş olan sembollerin tarihsel süreci öncelikli olarak ele alınır. Etnik, dini, sosyolojik, psikolojik vb. bağlamların aktarımında kullanılan sembollerin ontolojik yapısı, göstergebilim ve grafik tasarım kuramları ışığında çözümlenir. Bunların yanı sıra, ticari markaları yansıtan sembollere dair düşünce üretilir. Öğrenciler bu çerçeve içerisinde belirledikleri araştırma konuları üzerinden akademik bir yayın oluşturma kazanımını elde eder.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Semboller ve İşaretler Kathryn WilkinsonGöstergebilim İlkeleri Roland BarthesNovum Organum Francis Baconİmkansız Takas Jean BaudrillardŞamanlar ve Semboller Mihail HoppalSayı Sembolizmine Genel Bakış Reşat AtabekYaşanan Mimari Steen RasmussenÇağdaş Tipografinin Temelleri Namık Kemal Sarıkavak Jens Müller and R. Roger Remington Logo Modernism
Notlar
Çukurova Üniversitesi Kütüphanesi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kendi belirlediği araştırma konusu üzerinden akademik bir yayın oluşturur |
ÖÇ02 | Sembollerin geçmişten bugüne kültürel yaşantıdaki etkilerini bilir ve açıklar. |
ÖÇ03 | Farklı dönem ve kültürlerde öne çıkan sembolleri tanır ve anlamlandırır. |
ÖÇ04 | Semboller aracılığıyla dış çevre ile zihinsel işlevler arasında etkileşim kurar |
ÖÇ05 | Görsel iletişimde kullanılan sembolik anlatım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 3 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | Tanışma | |
2 | Sembolün tanımı ve tarihsel kökenleri | Araştırma | |
3 | Sembolün tarihsel kökenleri | Araştırma | |
4 | Sembolün kültürel rolü | Araştırma | |
5 | Sembolün görsel kökenleri | Araştırma | |
6 | Sembol ve kültür | Araştırma | |
7 | Sembol ve renkler | Araştırma | |
8 | Araştırma konusunun kapsamının belirlenmesi | Örneklendirme | |
9 | Yöntem üzerine görüşmeler | Örneklendirme | |
10 | Araştırma konusunun netleştirilmesi | Örneklendirme | |
11 | Kaynak araştırması | Örneklendirme | |
12 | Kaynaklar üzerine görüşmeler | Örneklendirme | |
13 | Araştırma konusu üzerine görüşmeler | Örneklendirme | |
14 | Araştırma konusu üzerine görüşmeler II | Araştırma | |
15 | Yazım dili üzerine görüşmeler | Araştırma | |
16 | Araştırma konusu üzerine son görüşmeler | Araştırma | |
17 | Araştırma konusunun sonuçlandırılması | Sunum |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |