STA790 İleri Desen, Renk Araştırması ve Stüdyo Uygulamaları II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA790
Ad İleri Desen, Renk Araştırması ve Stüdyo Uygulamaları II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NİMET KESER


Dersin Amacı

Bu ders, desen ve renge ilişkin üst düzeyde teknik, teorik ve pratik bilgi kazandırmayı, öğrenciyi yaratıcılığını üst düzeyde kullanarak sanatsal uygulama yapmaya yönlendirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Ders; sanatta desen ve renge ilişkin kuramsal bilgi ve uygulama çalışmalarını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Josef Albers, Interaction of Colors. Johannes Itten, The Elements of Color. Johann Wolfgang von Goethe, Renk Öğretisi.

Notlar

Online müzeler, sanatçı katalogları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanatta kullanılan yaygın renk ilişkilerini tanımlar
ÖÇ02 Renge ilişkin kuramları açıklar
ÖÇ03 Sanatta desenin anlamını açıklar
ÖÇ04 Özgün bir renk paleti biçimlendirir.
ÖÇ05 Özgün kişisel bir desen üslubu geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 17. ve 18. yüzyılda desen ve renk teorileri yüzyılda. İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 19. yüzyılda renk ve desen teorileri İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 20. yüzyılda desen ve renk teorileri: Bauhause I. İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 20. yüzyılda desen ve renk teorileri: Bauhause II. İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 20. yüzyıl sanat hareketlerinde renk ilişkileri I. İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 20. yüzyıl sanat hareketlerinde renk ilişkileri II. İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 20. yüzyıl sanat hareketlerinde renk ilişkileri III. İlgili kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Yarı yıl sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Renk ve desen araştırmalarına yönelik uygulama çalışmaları I. Eskiz ve taslak hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Renk ve desen araştırmalarına yönelik uygulama çalışmaları II. Eskiz ve taslak hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Renk ve desen araştırmalarına yönelik uygulama çalışmaları III. Eskiz ve taslakların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğrenci yapıtları üzerine atölye içi tartışmalar ve öneriler I Eskiz ve taslakların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Öğrenci yapıtları üzerine atölye içi tartışmalar ve öneriler II Eskiz ve taslakların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Öğrenci yapıtları üzerine atölye içi tartışmalar ve öneriler III Eskiz ve taslakların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrenci yapıtları üzerine atölye içi tartışmalar ve öneriler IV. Eskiz ve taslakların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Portfolyo
17 Yıl sonu sınavı Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS