STA760 Seramik Teknoloji Tasarımı II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA760
Ad Seramik Teknoloji Tasarımı II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU


Dersin Amacı

Sır ve Boya dersi, öğrencinin lisans döneminde almış olduğu bilgi ve becerilerini kullanarak, her yıl belirlenen bir konu ile ilgili kapsamlı araştırmalar yapabilmesini ve bu araştırmalar doğrultusunda uyguladığı deneysel çalışmaları sunabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Seramik sır ve boyalarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Prof.Dr. Ateş Arcasoy Seramik Teknolojisi Literatür Yayıncılık

Notlar

ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramik sır ve boyaların özelliklerini kavrayabilir
ÖÇ02 Seramik sırların yapılarını tanır
ÖÇ03 Seramik Boyaların yapılarını tanır
ÖÇ04 Seramik sırların hesaplamasını yapabilir
ÖÇ05 Seramik hammaddelerden sır hazırlayabilir
ÖÇ06 Kendisinin hazırlamış olduğu Boya ve sırlarla uygulama yapabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seramik sırlar ve seger formülü Sırların özelliklerine hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Seger formülü ile seramik sırların hazırlanması Sır hesaplamasına çalışarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Seger formülü bilinen bir sırın hammadde yüzde bileşimini hesaplama Seger formülüne çalışarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Hammadde yüzde bileşimi bilenen bir sırın Seger formülünün hesaplanması Hammadde konusunu araştırır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Seger formülü ile sır hazırlama Uygulamaya hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
6 Sır Uygulama Uygulamaya hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
7 Sırların özellikleri ve sır hatalarının yorumlanması Sır hatalarını bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Seramik Çamur yüzde bileşimi ve Seger hesaplamasını bilerek gelir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sır hataları Sır hatalarını bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Sır hatalarının giderilme yöntemleri Sır hatalarını bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Boyaların hazırlanması Seramik boyaları araştırarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Çeşitli sırlarda boyaların renk özellikleri Boyaların renk verme özelliklerine hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Çeşitli fırın uygulamalarında boyaların renk özellikleri Seramik fırınların özelliklerine hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Sırların fırınlama süreçleri Fırınlama süreçlerine hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Boya ve sırların seramik bünyede uygulaması Uygulamaya hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Seramik sır ve boya hesaplarına hazırlıklı gelir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Seramik sır ve boya hesaplarına hazırlıklı gelir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS