Genel Bilgi
Kod | STA756 |
Ad | Mobilya Tasarımında Yaratıcılık ve Yeni Eğilimler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Amacı / Hedefi
Mobilya tasarımında yeni eğilimler, tasarımda çevresel faktörler, sosyal ve kültürel değişimlerin mobilya tasarıma etkileri konusunda bilinç kazandırılması
Dersin İçeriği
Mobilya tasarımını etkileyen eğilimler, yeni malzemeler, sosyal ve kültürel değişimler, üretim ve uygulama teknolojindeki gelişmeler, ekoloji ve sürdürülebilirlik konularını içerir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Kari Jormakka, Adım adım tasarım yöntemleri, YEM yayınevi, 2021,Genco Berkin ve Önder Küçükerman, Creative Design in Industry, WIT Press and Architecture,Önder Küçükerman, ENDÜSTRİ TASARIMI, ENDÜSTRİ İÇİN ÜRÜN TASARIMINDA YARATICILIK, Yem Kitabevi, İstanbul, 1996
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mobilya tasarımında yaratıcı fikirleri ve yeni eğilimleri kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Mobilya tasarımını etkileyen işlev, malzeme, renk, doku, strüktür, ergonomi ve estetik gibi faktörleri öğrenir. |
ÖÇ03 | Mobilya tasarımlarında yaratıcılık konularında farkındalık kazanır . |
ÖÇ04 | Mobilya tasarımını konusunda gelişmeleri ve eğilimleri takip etme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Mobilya tasarımı alanında konuyla ilgili rapor yazabilme deneyimi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | 5 |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin amacı ve değerlendirme yönteminin tartışılması | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Araştırma konularının belirlenmesi ve tartışılması | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Araştırma materyal ve yöntemlerinin ortaya konması | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
4 | Araştırma materyal ve yöntemlerinin ortaya konması 2 | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Mobilya tasarımında yaratıcılık ve yeni eğilimlerin araştırma konusu çerçevesinde değerlendirilmesi | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Mobilya tasarımında yaratıcılık ve yeni eğilimlerin araştırma konusu çerçevesinde değerlendirilmesi 2 | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Mobilya tasarımında yeni eğilimlerin araştırma konusu çerçevesinde değerlendirilmesi 3 | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Mobilya tasarımını etkileyen faktörlerin tartışılması | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mobilya tasarımını etkileyen faktörlerin tartışılması 2 | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Mobilya tasarımında yeni eğilimlerin seçilen örnekler çerçevesinde biçim, strüktür, malzeme ve işlev analizlerinin yapılması | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Mobilya tasarımında yeni eğilimlerin seçilen örnekler çerçevesinde biçim, strüktür, malzeme ve işlev analizlerinin yapılması 2 | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Seçilen örnekler çerçevesinde biçim, strüktür, malzeme ve işlev analizlerinin yapılması | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Araştırma konularına ait bulgu ve sonuçlarının tartışılması 1 | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Araştırma konularına ait bulgu ve sonuçlarının tartışılması 2 | Teorik anlatım, örnekleme ve tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |