Genel Bilgi
Kod | STA754 |
Ad | Seramik Teknolojisi Araştırmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. NERGİS KILINÇ MİRDALI |
Dersin Amacı / Hedefi
Seramik ürünlerin üretilmesinde kullanılan hammaddeler ve alternatif olabilecek hammaddeler ile ile farklı bünyeler ve sırlar hazırlamak ve fırınlamak.
Dersin İçeriği
Seramik teknolojisinde hammadde-sıcaklık-ürün ilişkisi. Çamur ve Sır bünye araştırmaları. Earthenware; Stonware; Sağlık Gereçleri; Porselen ve kaplama malzemeleri bünye reçeteleri. Endüstriyel Katı Atıklar ile Seramik Bünye Kompozisyonları Hazırlama, Bünye Bileşimi; Yaş; Yarıyaş ve Kuru Şekillendirme için Bünye Hazırlama Yöntemleri. Sırlama; Bünye-Sır İlişkisi; Aratabaka oluşumu ve önemi. Sır Bileşimi ve hesaplaması; Sırların özellikleri. Özel sırlar; Opak; Mat; Krakle; Tuz; Lüster; Kristal ve Aventurin. Endüstriyel Katı Atıklar ile Seramik Sır Kompozisyonları Hazırlama. Seramikte Renk Oluşumu; Seramik Boya ve Sırların Hazırlanması ve Uygulanması. Sır Hataları ve Kontrol Yöntemleri. Sırların farklı bünyeler üzerindeki etkileri. Seramik Çamur ve Sırlarını fırınlama yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Seramik Teknolojisi, 2019. Ateş Arcasoy ve Hasan Başkıran. Literatür Yayınevi
Notlar
Araştırma makaleleri ve internet veri tabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seramik üretirken hammadde ve sıcaklık arasında ilişki kurar. |
ÖÇ02 | Tükenmekte olan hammadde kaynaklarına çözümler sunar. |
ÖÇ03 | Seramik bünye kompozisyonları hazırlar. |
ÖÇ04 | Seramik Sır kompozisyonları hazırlar. |
ÖÇ05 | Seramik sırları ve bünyelerini fırınlama yöntemlerini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders İçeriği hakkında bilgilendirme. Giriş. Seramik teknolojisinde hammadde-sıcaklık-ürün ilişkisi. Proje Konularının belirlenmesi | Ders Bilgi Paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Çamur ve Sır bünye araştırmaları. | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Earthenware; Stonware; Sağlık Gereçleri; Porselen ve kaplama malzemeleri bünye reçeteleri geliştirme çalışmaları | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Endüstriyel Katı Atıklar ile Seramik Bünye Kompozisyonları Hazırlama, Bünye Bileşimleri | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yaş; Yarıyaş ve Kuru Şekillendirme için Bünye Hazırlama Yöntemleri. | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
6 | Sırlama; Bünye-Sır İlişkisi; Aratabaka oluşumu ve önemi. | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sır Bileşimi ve hesaplaması; | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sırların özellikleri. Özel sırlar; Opak; Mat; Krakle; Tuz; Lüster; Kristal ve Aventurin. | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Endüstriyel Katı Atıklar ile Seramik Sır Kompozisyonları Hazırlama. | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Seramikte Renk Oluşumu | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Seramik Boya ve Sırların Hazırlanması ve Uygulanması. | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
13 | Sır Hataları ve Kontrol Yöntemleri. | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sırların farklı bünyeler üzerindeki etkileri. Seramik Çamur ve Sırlarını fırınlama yöntemleri. | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Proje Sunumları | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuyla ilgili ders kitapları ve yardımcı kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |