Genel Bilgi
Kod | STA747 |
Ad | Sanat Eseri Analiz Yöntemleri I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NİMET KESER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, hem geleneksel hem de çağdaş sanat eleştirisi yaklaşımlarını içermektedir. Öğrenciler, geçmişteki ve günümüzdeki bir dizi sanat eleştirmenini okuyacak ve çağdaş sanat eserlerinin doğrudan gözlemlenmesine dayanan çeşitli sanat eleştirisi örnekleri yazacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; görsel sanat eserlerinin tanımı, yorumlanması ve değerlendirilmesine genel bir bakış becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Terry Barrett, Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak. Terry Barrett, Eleştiri, Öğrenciler İçin Bir Rehber. Nimet Keser, Sanat Tarihi ve Sanat Eleştirisi Metodolojileri.
Notlar
Sanat eleştirisi makaleleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Estetik değerlendirici kriterler geliştirir ve bunları çağdaş sanata uygular |
ÖÇ02 | Çeşitli yorumlayıcı bakış açılarını anlar ve kullanır |
ÖÇ03 | Bir sanat eserinin analizinde kullanılacak eleştiri metotlarını bilir |
ÖÇ04 | Bir sanat eserine ilişkin bir inceleme yazısının tüm sürecini bağımsız olarak gerçekleştirebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriğinin ve temel kaynakların tanıtılması | Kaynakların okunması | |
2 | Sanat tarihçiliği, sanat eleştirmenliği ve konosörlük alanlarının ortaya çıkış süreci | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
3 | Antik bir eleştiri modeli: Ekfrasis | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
4 | Ekfrasis yazma denemeleri | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
5 | Eleştirmenin Görevi: Tanımlama, Yorumlama ve Değerlendirme | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
6 | Sanat eserini tanımlama | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
7 | Sanat eserinin görsel analizi | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Sanat eserlerinin yorumlanması | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
10 | Sanat estetik kuramları | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
11 | İyi sanat nedir? | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
12 | Sanat eserinin incelenmesi ve yorumlanması | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
13 | Sanat eserinin değerlendirlendirilmesi | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
14 | Öğrenci eleştiri metinlerinin tartışılması | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
15 | Öğrenci eleştiri metinlerinin değerlendirilmesi | İlgili kitapların ve makalelerin okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarının okunması |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |