Genel Bilgi
| Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
| SANAT VE TASARIM (YL) (TEZLİ) | |
| Kod | STA736 |
| Ad | Mekan Tasarım İlke ve Uygulamaları |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FEHİME YEŞİM GÜRANİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tasarımın temelini oluşturan tasarım ilkelerinin akademik bakış açısı ile irdelenmesi
Dersin İçeriği
Tasarım ilkelerinin araştırılması-kuram ile tasarım arasındaki ilişkinin mekan başlığında irdelenmesi, araştırma yöntemleri kapsamında analiz edilerek yorumlanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Human Dimension and Interior Space; J.Panero, M.Zelnik, 1979, New York.
Notlar
Mimarlık, Biçim Mekan ve Düzen; Francis D.K. Ching, 2007, YEM Yayınları İç Mekan Tasarımı; F.D.K.Ching, 2008, YEM Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. |
| ÖÇ02 | Mimari ve İç mimari ölçekte tasarım konusunda analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme yetkinliği kazanır |
| ÖÇ03 | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapar |
| ÖÇ04 | veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırabilme yetkinliği sağlar |
| ÖÇ05 | Araştırmasını sözlü ve yazılı olarak sunma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. | 5 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. | 4 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. | 4 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır | |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir. | |
| PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. | 4 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. | 5 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. | |
| PÖÇ17 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı , kapsamı, yöntemi ve değerlendirme biçimi hakkında bilgi | ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 2 | Konu önerileri | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 3 | Konu önerilerinin değerlendirilmesi | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 4 | Konu önerilerinin değerlendirilmesi 2 | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 5 | Seçilen konularla ilgili kaynakların değerlendirilmesi ve içerik oluşturulması | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 6 | Seçilen konularla ilgili kaynakların değerlendirilmesi ve içerik oluşturulması 2 | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 7 | Seçilen konularla ilgili kaynakların değerlendirilmesi ve içerik oluşturulması 3 | Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | rapor teslim | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
| 9 | Çalışma alanının belirlenmesi | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
| 10 | Seçilen çalışma alanının tartışılması | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 11 | Seçilen çalışma alanının tartışılması 2 | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 12 | bulguların tartışılması | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 13 | bulguların tartışılması 2 | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
| 14 | Bulguların tartışılması ve öneriler | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 15 | Bulguların tartışılması ve öneriler 2 | Kaynak taraması ve çalışma alanı değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor Teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor Teslimi | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||