STA731 Form ve Kompozisyon I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA731
Ad Form ve Kompozisyon I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste, üç boyutlu plastik formları oluşturan temel öğe ve ilkeler kapsamında özgün projeler üretilmesi amaçlanır.

Dersin İçeriği

Bu derste, doğada, sanatta ve mimarideki form örneklerinin yanı sıra, farklı malzeme ve teknikleri kullanan heykel örnekleri incelenir. Öğrencinin uygulama alanının içeriğine uygun olarak form, kompozisyon araştırmaları yapılır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Herbert Read, Modern Sculpture. Richard J. Williams After Modern Sculpture

Notlar

Sanat Dergileri, Sanatçı katalogları, İnternet erişim kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyutlu tasarım kavramını bilir ve açıklar
ÖÇ02 Form ve fonksiyon ilişkisini açıklar
ÖÇ03 Doğal nesnelerdeki plastik olanakları algılar ve kullanır.
ÖÇ04 Bir plastik formu oluşturan temel elemanları bilir ve kullanır.
ÖÇ05 Tasarımlarına uygun malzeme, teknik ve yöntemleri bulur ve kullanır.
ÖÇ06 Özgün plastik formlar tasarlar ve sergiler.
ÖÇ07 Sanat teknolojilerinin gelişimine uyum sağlar gerekli becerileri kazanır.
ÖÇ08 Müzelerden etkin bir biçimde yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkar.
ÖÇ09 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların oluşum süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar.
ÖÇ10 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların plastik ve artistik üretimlerindeki değişim süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar.
ÖÇ11 Madde ile form arasındaki ilişkiyi bilir ve uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin ve öğrencilerden beklenen performansın açıklanması Görsellerin seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Ölçü-oran-orantı Görsellerin seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Doku, renk, çizgi, nokta Görsellerin seçimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Hareket-yön- ritm Uygulama örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Işık-gölge Uygulama örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Boşluk- doluluk- Koram- denge Uygulama örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Formun bütünlüğünü sağlayan elemanlar Uygulama örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Organik ve İnorganik Formların Yapısal Özellikleri Örnek çalışmaların araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Tasarımların eskiz çizimleri Örnek Sanat Ürünlerinin incelenmesi Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Tasarımların maket çalışması Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Tasarımların uygulanması Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
13 Uygulama çalışması I Uygulama Alıştırmaları ve Proje Oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
14 Uygulama çalışması II Proje Çalışmaları ve Görsel Dökümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
15 Uygulama çalışmasının sunuma hazırlanması Proje Çalışmaları ve Görsel Dökümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:10