STA725 Reklam Grafiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA725
Ad Reklam Grafiği
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN


Dersin Amacı

Reklamcılığın temel kavramlarının tanıtılması, reklamcılıkta disiplin,araştırma ve yaratıcı düşünce ile kampanya planlaması ve uygulaması.

Dersin İçeriği

Reklamın tanımı ve türleri, ürün hizmet tanıtımları ve reklam kampanyaları hakkında bilgi verilmesi, öne çıkan yaratıcı reklam kampanyalarının ve tasarımcılarının tutumlarının incelenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Grafik Tasarımda Üretim Teknikleri , Emre BECER Görsel iletişim ve Grafik tasarım.E. Becer Teknik çizim ve Perspektif H.Kılıçkan,

Notlar

Archive Magazine, Fotoshop Magazin, Grafik tasarım dergileri, Bak dergileri, Grafik Meslekleri birliği dergileri, Etiket dergileri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Reklam alanının sorunlarından anlar ve çözüm yollarını bilir.
ÖÇ02 Bilgi edinme ve araştırma yöntemlerini kullanır.
ÖÇ03 Edindiği bilgileri tasarımlarında uygulamaya dökebilecek diyalektik ilişkiyi kurar.
ÖÇ04 Grafik tasarım ilke ve yöntemlerini kullanarak ürün oluşturur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 5
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders içeriğine dair bilgi verilmesi Örnek uygulama incelemesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
2 Reklamcılık ve önemi. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Reklam: tanımı, türleri, amacı Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
4 Reklam ortamları Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
5 Anlatılan bilgiler doğrultusunda yaratıcı reklam kampanyaları için planlama hazırlıkları. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
6 Kampanya üzerine beyin fırtınası ve araştırmalar yapılması. Örnek çalışmalar üzerinden yaratıcılık yöntemlerini kullanarak fikir üretilmesi. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
7 Kampanya konuları ile ilgili benzer örneklerin incelenip, anlatılan bilgiler çerçevesinde değerlendirilmesi. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
9 Proje 1. Kampanyalarına yönelik seçilen ürün bazında eskiz çalışmaları. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
10 Proje 1. Kampanyalarına yönelik seçilen ürün bazında eskiz çalışmalarına devam. Tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
11 Proje 1. Seçilen eskizlerin uygulanması. Tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
12 Proje 1. Seçilen eskizlerin uygulanmasına devam. Tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
13 Proje 2. Bir başka tanıtım ürünü için araştırma ve fikir eskizleri Eskiz çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
14 Proje 2. Seçilen eskizlerin uygulanması. Tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 Proje 2. Seçilen eskizlerin uygulanmasına devam. Tasarım çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
16 Final Sınavı Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
17 Final Sınavı Sunum Hazırlıkları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS