STA700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin teorik veya uygulamalı bir alanda, ilgisini yöneltiği konuya ilişkin en son bilgileri öğrenmesi ve ilgili literatüre güncel, orjinal ve faydalı bir katkı yapmasını sağlamak

Dersin İçeriği

Lisansüstü öğrencilerinin tez çalışmasına rehberlik eden, tez projesi ile ilgili öğrencinin bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlayan bir hazırlık dersidir.

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul yoktur

Kaynaklar

Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikle. Nobel Akademik Yayıncılık 2022. John W. Creswell, Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Eğiten Kitap 2016, J. David Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Kitabevi 2021. Türker Baş, Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo ile Nitel Veri Analizi, Örnekleme, Analiz, Yorum, Seçkin Yayıncılık 2013. Suzan Duygu Bedir Erişti, Rita Louise Irwin, A/R/TOGRAFİ Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi,Pegem Akademi 2021 Rowenna Murray Tez nasıl yazılır, Anı Yayıncılık, 2016.

Notlar

İnternet erişim kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirlenen bir konuda kapsamlı bir araştırma yürütür.
ÖÇ02 Belirlenen konuda ders ve/veya seminer verir.
ÖÇ03 Belirlenen konudaki güncel akademik tartışmalara katılır.
ÖÇ04 Belirlenen konuda literatüre güncel, orijinal ve yararlı bir katkı yapar.
ÖÇ05 Bir konuda geleceğe dönük bir araştırma planı oluşturur.
ÖÇ06 Eğitim öğretim süreçlerini etkin bir şekilde planlar, programlar.
ÖÇ07 Akademik ve etik kuralları bilir ve gerekliliğini açıklar.
ÖÇ08 Tez konusunda detaylı bilgi sahibi olur.
ÖÇ09 Tez çalışması sırasında karşılaştığı sorunlara çözüm üretebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım alanının temel kuramsal bilgilerine sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanının geleneksel ve güncel teknolojisi hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Görsel sanatların farklı disiplinlerinin teknikleri ve yöntemleri konusunda bilgi sahibidir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat akımlarının ve tasarım yaklaşımlarının özelliklerini, temsilcilerini ve önemli eserlerini bilir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerinin denenmesinin, etkileşimsel süreçlerin önemini kavrar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarda kullanır 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı malzeme teknik ve anlatım biçimlerini araştırır ve uygular 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılarla ortak projeler üretir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve uygulama alanlarına yönelik kuramsal yaklaşım ve kavramları açıklar. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili çözüm üretici düşünce ve yöntem geliştirir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplinlerarası ilişkileri geliştirir, çok disiplinli çalışmalar tasarlar.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün yapıt ve tasarımlar planlar, uygular ve sergiler. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Belirlediği bir probleme ilişkin özgün düşüncelerini sözlü ve görsel veriler kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel değerlerin korunması ve tanıtılması süreçlerine katkıda bulunur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel, toplumsal ve çevresel sorunlara karşı duyarlığını uygulamalarında yansıtır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürdürülebilirlik, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili, sanat ve tasarım alanlarındaki araştırmalarını destekleyecek düzeyde kullanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme 1 Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. 2 Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşmanın yolları ve yöntemlerinin anlatılması 1 Dersle ilgili kaynakların incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşmanın yol ve yöntemlerinin anlatılması.2 Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Türkçe ve yabancı dilde yayımlanmış kaynakların sınıflandırılması Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Alanında araştırmaya ihtiyaç duyulan konuların belirlenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırmaya özgünlüğünü sağlayan argümanların belirlenmesi Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Karar verilen konuyla ilgili kaynakların incelenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Tez çalışmasınin geçici planının hazırlanması, ana ve alt başlıklarının belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Teorik çerçeve, yöntem ve temel eserler bağlamında genel değerlendirme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Veri toplama araçlarının hazırlanması. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tez çalışmasının zaman-mekan sınırları ve geçici plan dahilinde okuma ve değerlendirme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 11:04