STAS800 Seminer (Z)

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STAS800
Ad Seminer (Z)
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR


Dersin Amacı

-Bu dersin amacı, bir yüksek lisans tezinin ya da bir araştırmanın bilimsel kurallara uygun olarak sürdürülmesini ve yazılmasını sağlayacak temel prensipleri aktarmaktır.

Dersin İçeriği

-Bu derste bir araştırmanın bilimsel kurallara uygun olarak yapılmasını, yazılmasını sağlayacak temel ilkeler anlatılır. Ders kapsamında bilimsel / sanatsal araştırmanın esasları ve tez yazımında izlenmesi gereken süreç ve yöntemler açıklanır.

Dersin Ön Koşulu

Öğrenciler bu dersi almakla yükümlüdür.

Kaynaklar

Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar İlkeler Teknikle. Nobel Akademik Yayıncılık 2022. John W. Creswell, Araştırma Deseni, Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, Eğiten Kitap 2016, J. David Creswell, Nitel Araştırma Yöntemleri, Siyasal Kitabevi 2021. Türker Baş, Ulun Akturan, Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo ile Nitel Veri Analizi, Örnekleme, Analiz, Yorum, Seçkin Yayıncılık 2013. Suzan Duygu Bedir Erişti, Rita Louise Irwin, A/R/TOGRAFİ Uygulama Tabanlı Araştırma Yöntemi,Pegem Akademi 2021 Rowenna Murray Tez nasıl yazılır, Anı Yayıncılık, 2016.

Notlar

Öğrencinin seçtiği konuya ilişkin kaynak kitap ve makaleler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimini oluşturur
ÖÇ02 Alanıyla ilgili teorik ve metodolojik yaklaşımları ve terminolojiyi çözümler
ÖÇ03 Gerekli araştırma ve yazma becerilerini uygular
ÖÇ04 Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri yerine getirir
ÖÇ05 Bilimsel / sanatsal çalışmaları yeterli düzeyde değerlendirir.
ÖÇ06 Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir.
ÖÇ07 Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar.
ÖÇ08 Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sanat ve Tasarım alanlarında araştırma / proje hazırlamanın önemi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yapılmış çalışma örneklerinin incelenmesi, olumlu ve olumsuz yanlarının belirlenmesi Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Tartışma
3 Sanat ve Tasarım projeleri ve araştırmalarında yaratıcı ve özgün fikir oluşturmanın koşulları nelerdir Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Proje / araştırma geliştirmek için sanat ve tasarım alanlarıyla ilgili güncel soru ve sorunlarının belirlenmesi Kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Ulaşılan kaynakların incelenmesi I Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Ulaşılan kaynakların incelenmesi II Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
7 Araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması Öneriler hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
8 Öneriler geliştirme ve en uygun yöntemin belirlenmesi Problem çözme, proje, araştırma-inceleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
9 Çalışma sürecinin tartışılması Araştırma notlarının hazırlaması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
10 Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması I Araştırma notlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Çalışma süracinin ve sonuçlarının tartışılması II Araştırma notlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması III Araştırma notlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
13 Çalışma sürecinin ve sonuçlarının tartışılması IV Araştırma notlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Çalışma sürecinin ve notlarının tartışılması V Araştırma notlarının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Tüm çalışmanın gözden geçirilmesi Çalışmanın bütün olarak incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Çalışmanın sunuma hazırlanması Örnek çalışmaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
17 Seminer çalışmasının sunumu Sunumun Hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS