STA1803 Etnekoreoloji Tarihi ve Teorisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA1803
Ad Etnekoreoloji Tarihi ve Teorisi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUZAFFER SÜMBÜL


Dersin Amacı

Bu ders; Kültür ve dans arasında varolan ilişkiyi Antropolojik bakış ile ele alarak, bu ilişkinin tarihsel olarak kültürlerde nasıl somutlaştığı göstermeyi amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu derste, yerel dans tarihi ve teorileri ele alınacaktır. Bu bağlamda araştırma ve sahneleme tarihi pozitivist ve post modern paradigmalar bağlamında tartışılacaktır.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul aranmaz

Kaynaklar

Lepecki, A. DANS TARİHÇİLİĞİ ve DANS ÇALIŞMALARI: YAKLAŞIMLAR ve TARTIŞMALAR.

Notlar

Sümbül, M. (2010). An Etnocoreological Analysis Of Güvenç, B. İnsan ve Kültür, Boyut Yayınları, İstanbul 2010. And, M. Oyun ve Büğü Yapı Kredi Yayınları Regional Folk Dance Of Şirvani. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(1), 36-44.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Dansın tarihsel sürecini kavrar, diğer alanlarla ilişkisini kurar
ÖÇ02 Dans antropolojisi araştırma metodolojini bilir.
ÖÇ03 Dansın kültürün diğer örüntüleri ile bağını kurar
ÖÇ04 Kültürlerin danslarını karşılaştırmalı olarak anlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı ve işleyişi gerekmez Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Antroploji, Kuramları, yöntemi okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Kültür ve Dans okumalar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Dans Tipleri ve Halk Dansları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Yerel Kültür ve sahne okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Dans etnolojisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
7 Dans etnografisi okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara sınav bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo
9 Türkiye'de Halk Dansları Çalışmala okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Dansın doğası ve Etnokoreoloji okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Etnokoreoloji ve Toplumsal Cinsiyet Perspektifi okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Etnokoreoloji alan araştırmaları sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Etnokoreoloji araştırmaları yazımları sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Etnokoreoloji araştırmaları sunumu sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Etnokoreoloji araştırmaları sunum tartışmalrı sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Final sınavı bireysel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo
17 Final Sınavı bireysel hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS