STA895 Grafik Ürün Çözümlemeleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA895
Ad Grafik Ürün Çözümlemeleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEVGİ ARI


Dersin Amacı

Afiş, kitap kapağı, logo ve amblemler, tipografik tasarımlar, bilgi-grafikleri gibi çok çeşitli grafik ürün yelpazesinden seçilerek yapılan ürün çözümlemelerinin, akademik bir yayına dönüşmesi amaçlanır

Dersin İçeriği

Bu ders grafik tasarım tarihinde üretilmiş, farklı iddialar ortaya koymuş tasarımların ve tasarımcıların bir araştırma konusu olarak çözümlenmesine ve yabancı dilde yazılmış kuramsal metinlerin Türkçe'ye kazandırılmasına dayanır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Robin Landa Essential Graphic Design Solutions Stephen J Eskilson Graphic Design New History Steven Heller 100 Ideas that Changed Graphic Design David Raizman History of Modern Design David Raizman Reading Graphic Design History Nicolas P Maffei Reading Graphic Design in Cultural Context

Notlar

Grafik Tasarım ve Sanat Dergileri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Grafik tasarım tarihinde farklı iddialar ortaya koymuş tasarımlar ve tasarımcılar hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Sanat ve tasarım literatüründe ortaya konulan farklı eserler arasındaki ilişkileri inceler
ÖÇ03 Sanat ve tasarım ürünlerini tarihsel konjonktürü içerisinde değerlendirir
ÖÇ04 Grafik ürünlerin çağın teknolojisi ve üretim teknikleriyle arasındaki ilişkileri inceler
ÖÇ05 Ulusal ve uluslararası literatürde gerçekleştirilmiş grafik ürün incelemeleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Grafik ürün incelemesinde yöntemli bir yaklaşım sergiler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı Tanışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Grafik tasarımda ürün türleri I Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Grafik tasarımda ürün türleri II Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Grafik tasarımda ürün türleri III Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Grafik tasarım tarihinden örnekler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Grafik tasarım tarihinde ürün örnekleri Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Çağdaş grafik ürün inceleme örnekleri ve konu seçimi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Konu kapsam belirlemesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Seçilen konu üzerine derinleşme Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Seçilen konu üzerine kaynak araştırması Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Seçilen konu üzerine çeviriler Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Seçilen konu üzerine araştırmalar Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Seçilen konu üzerine yazım Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Araştırmanın ara değerlendirmesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Yazım Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Araştırmanın son incelemesi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Araştırmanın sonuçlandırılması Sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS