Genel Bilgi
Kod | STA884 |
Ad | Mekanda Söylem |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUKADDES GÖZDE RAMAZANOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mekanların söylemi olduğunu anlatmak. Mekan kimliğini oluşturan farklı bileşenleri okumayı ve mekan çözümlemeyi öğretmek.
Dersin İçeriği
Mekanların anlamını-kimliğini-söylemini belirleyen unsurlar ele alınmaktadır. Kimliği- anlamı oluşturan gerçek gereksinimler, ekonomik ve kültürel etmenler, kullanıcının beklentileri, tasarımcının yetkinliği ve becerisi, sonuç ürünün niteliği gibi bileşenlerle oluşan farklı katmanları ile birlikte irdelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Roth, Leland, Mimarlığın Öyküsü, Kabalcı,** Charlotte and Peter Fiell, Design of the 20h Century, Taschen, ** Robbie G. Blakemore, A History of Interior Design an Furniture From Ancient Egypt to Nineteenth Century Europe, Wiley, 2005. ** Kathryn B. Hiesinger and George H. Marcus, Landmarks of Twentieth-Century Design: An Illustrated Handbook, 199
Notlar
iç mekan tasarımıyla ilgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekanın söylemi olduğunu bilir |
ÖÇ02 | Mekan tasarımında iletilmek istenen mesajları okur |
ÖÇ03 | mekan tasarımında özgün kimliği oluşturan unsurları tanır |
ÖÇ04 | Herhangi bir mekanın anlamsal çözümlemesini yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, dersin kaynakları, işlenme ve değerlendirme yöntemi hakkında bilgi verilmesi. İç mekan düzenleme, bezeme ve mobilya ilişkin temel kavramlar. | ilk ders için ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Mekan kimliğini oluşturan bileşenler: gereksinimler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
3 | Mekan kimliğini oluşturan bileşenler: ekonomik ve kültürel unsurlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Mekan kimliğini oluşturan bileşenler: tasarımcının yetkinliği | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
5 | Mekanlarda okuma kodları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Mekanlarda tasarım ilkeleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Otel mekanlarının söylemi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | sınav | ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | metro istasyonlarının söylemi, kullanıcıya verdiği mesajlar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | dünya fuarları için inşa edilen yapıların söylemleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Müze yapılarının söylemi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İş merkezlerinin ve büro mekanlarının söylemi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Dekonstrüktivist ve post modern anlayışta inşa edilen mekanların söylemi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Yeşil bina ve sürüdürülebilirlik arayışlarının mekana yansıması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | ödev sunumları | ödev hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | sınav | ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | sınav | ödev hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |