STA870 Sır ve Boya Teknolojisi II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA870
Ad Sır ve Boya Teknolojisi II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU


Dersin Amacı

Sır ve Boya dersi, öğrencinin lisans döneminde almış olduğu bilgi ve becerilerini kullanarak, her yıl belirlenen bir konu ile ilgili kapsamlı araştırmalar yapabilmesini ve bu araştırmalar doğrultusunda uyguladığı deneysel çalışmaları sunabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Seramik boyalarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Prof.Dr. Ateş Arcasoy Seramik Teknolojisi Literatür Yayıncılık

Notlar

The Ceramic Glaze Handbook: Materials, Techniques, Formulas Mark Burleson


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seramik boyalarının genel özelliklerini tanır
ÖÇ02 Seramik Boyalarının sır ve Seramik Bünye ilişkisini kavrayabilir
ÖÇ03 Farklı yapılarda Seramik boyalarını hazırlayabilir
ÖÇ04 Seramik boyalarını farklı bünye ve farklı sırlara uygulayabilir
ÖÇ05 Seramik boyalarının sıcaklık ve sırlarla ilişkisini kavrayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seramik boyalarında kullanılan hammaddeler ve özelliklerine Giriş Geçiş elementlerin özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Her bir hammaddenin kullanım özellikleri Geçiş elementlerin özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Seramik Boyaların bünye üzerinde kullanımı Seramik Boyalarının özelliklerini hazırlanarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Seramik boyalarının sır altında kullanımı Seramik bünye, Sır altı ve sır üstü bilgilerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Seramik boyalarının sır içinde kullanımı Seramik bünye, Sır altı ve sır üstü bilgilerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Seramik boyalarının sır üstünde kullanımı Seramik bünye, Sır altı ve sır üstü bilgilerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Seramik boyaların fırınlama süreçleri Fırınlama süreçlerine hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Seramik boyaların tüm özellikleri sır ve bünyede etkilerini bilerek gelir Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seramik Bünye üzerine boya uygulama Seramik Boyaların özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
10 Seramik sırların türlerine göre boyaların özellikleri Seramik Boyaların özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
11 Seramik sırların türlerine göre boya uygulamaları Seramik Boyaların özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
12 Seramik Baskı boyaları Seramik Boyaların özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
13 Hazırlanan boya ve sırların uygulamaya hazırlanması Uygulama için hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
14 Hazırlanan boya ve sırların birlikte uygulaması Uygulama için hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
15 Ürün sunumu Ürünü Sunuma hazırlıklı gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ürün değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ürün değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS