STA869 Sır ve Boya Teknolojisi I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA869
Ad Sır ve Boya Teknolojisi I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sır ve Boya dersi, öğrencinin lisans döneminde almış olduğu bilgi ve becerilerini kullanarak, her yıl belirlenen bir konu ile ilgili kapsamlı araştırmalar yapabilmesini ve bu araştırmalar doğrultusunda uyguladığı deneysel çalışmaları sunabilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Seramik sır ve boyalarında kullanılan bütün kimyasal maddelerin özellikleri, yapıları, kullanımını kavrayabilme, kimyasal madde ve seramik bünye ilişkisini anlayabilme, fırınlama süreçlerinde kimyasal bileşiklerin davranışları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Seramik Teknolojisi Yazar: Ateş Arcasoy Yayınevi: Literatür Yayıncılık

Notlar

The Ceramic Glaze Handbook: Materials, Techniques, Formulas Mark Burleson


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sır hammaddelerini tanır ve özelliklerini açıklayabilir.
ÖÇ02 Sır hammaddelerini kullanarak yeni sır reçeteleri oluşturabilir
ÖÇ03 Oluşturulan reçeteleri uygulayabilir
ÖÇ04 Oluşturduğu sır reçetelerini yorumlayabilir
ÖÇ05 Sır reçetelerini uygulama yapacağı seramik bünyeyi tanır
ÖÇ06 Hazırlamış olduğu sırları fırınlayarak sonuçlarını değerlendirebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar .
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sır hammaddeleri ve özellikleri hammaddeleri bilerek derse gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sır nedir. Genel özellikleri ve uygulama alanları Sırların genel özelliklerini çalışarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Basit sır reçeteleri hazırlama ve uygulama Basit sırları hazırlamayı bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
4 Karmaşık sır reçeteleri hazırlama ve yorumlayabilme Sır reçetelerini yorumlamayı bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
5 Sırların fırınlanması süreçleri Sırların fırınlama süreçlerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Sır hatalarının değerlendirilmesi Sır hatalarını bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
7 Sır hatalarının giderilmesi yöntemleri Sır hatalarını bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Sırların tüm özelliklerine çalışarak, reçete hazırlanması, seger formülü bilerek ara sınava girer Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
9 Artistik sırlar ve özellikleri Artistik sırları bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar
10 Aventurin sır hazırlama ve uygulama Aventurin sırların özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
11 Mat ve Krakle Sır hazırlama ve uygulama Mat ve krakle sırın özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
12 Bakır Kırmızısı sır hazırlama ve uygulama Bakır Kırmızısı sırın özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
13 Seladon ve Kül sırları hazırlama ve uygulama Seladon ve kül sırların özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
14 Kristal sır hazırlama ve uygulama Kristal sırların özelliklerini bilerek gelir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar
15 Hazırlanan sırların sunumu Sunum hazırlayarak gelir Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sırların uygulama çalışması değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sırların uygulama çalışması değerlendirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 09:52