Genel Bilgi
Kod | STA866 |
Ad | Sanat Metinleri İnceleme II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, çağdaş sanatın bağlamıyla birlikte değişen anlamını, metinler aracılığıyla çözümlemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste 20. yüzyılla birlikte hızla değişen sanatı ve özellikle çağdaş sanatı anlamamıza yardımcı olan önemli düşünürlerin ve sanat yazarlarının metinleri okunarak tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Michael Wilson, Çağdaş Sanat Nasıl Okunur. Hayalperest yay. Jonathan Fineberg, 1940 dan Günümüze Sanat, Karakalem Yay. France Farago. Sanat, Doğu Batı Yayınları Graham Harman, Sanat ve Nesneler. Sanat ve Kuram Yay.
Notlar
Sanat Dergileri, İlgili Makaleler, Sanatçı Katalogları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanatın üretim ve öğretim süreçlerini etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası kültürel unsurları tanır. |
ÖÇ02 | Çağdaş sanatın değişim süreçlerini açıklar. |
ÖÇ03 | Günümüz sanatında öne çıkan kavramları bilir. |
ÖÇ04 | Bir sanat metnini çözümleme yöntemlerini bilir ve kullanır. |
ÖÇ05 | Bir sanat yapıtının yapısal, biçimsel ve kavramsal ögelerinin ilişkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Farklı metinler arasındaki bağlantıları açıklar. |
ÖÇ07 | Farklı sanatlara özgü medyum, malzeme ve düzenlemeleri tanımlar. |
ÖÇ08 | Teknolojik ve bilişimsel gelişmelerle birlikte sanatsal üretimlerdeki dönüşümleri anlar ve çalışmalarında kullanır. |
ÖÇ09 | Bir sanat pratiğini belli bir bağlam içinde betimleyen bir metin oluşturur. |
ÖÇ10 | Müze ve galerilerden etkin bir bir biçimde yararlanır, |
ÖÇ11 | Alana ilişkin yerli ve yabancı kaynakları takip eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modernizm ve Sanat Kuramları | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Temsili Sanat Kuramı | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Temsilin Yapısı | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Yeni-temsili Sanat Kuramı | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Uzlaşımcı Temsil ve Sanat | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Dışavurum Olarak Sanat | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Dışavurum ve Mecazı Örnekleme | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Biçimci Sanat Kuramları | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Biçimçilik | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Biçim ve İçerik Tartışmaları | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sanatsal Biçim ve İçerik, Farklı Görüşler | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Biçim İşlev ve Estetik | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Sanat ve Deneyim | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sanat Tanımına Karşı İtirazlar | Kavram Analizi ve Konu Araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |