STA848 Giydirme Cephe Sistemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA848
Ad Giydirme Cephe Sistemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ


Dersin Amacı

Giydirme cephe sistemlerini tanıtmak, bu sistemlerin tasarım ve uygulama ilkeleri hakkında bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Dış duvar kavramı ve gelişimi, giydirme cephe kavramı, giydirme cephelerin mimarideki yeri ve önemi, giydirme cephelerin tarihsel gelişimi. Giydirme cephelerin sınıflandırılması. Ağır giydirme cepheler, hafif giydirme cepheler, Giydirme cephelerde kullanılan malzemeler, bileşenler, bağ-lantı ögeleri vb. Cephe sistemlerinin uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Gibbs, J. (2005). Interior design. Laurence King Publishing.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çağdaş mimari tasarıma uygunluğu anlamak için örnek projeler üretir.
ÖÇ02 Cephe sistemlerinin prenseplerini ve detaylarını açıklayabilecek ve detaylarını çizer.
ÖÇ03 Tasarım ve yapım aşamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yollarını kavrar.
ÖÇ04 Cephelerde kullanılan malzemeler, bileşenler, bağlantı ögelerini öğrenme uygulama becersine sahip olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir,
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dış duvar kavramı ve gelişimi. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Giydirme cephe kavramı Giydirme cephelerin mimarideki yeri ve önemi. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Giydirme cephelerin tarihsel gelişimi. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Giydirme cephelerin sınıflandırılması. Ağır ve hafif giydirme cepheler. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Metal çerçeveli cam giydirme cepheler, sınıflandırılması, türleri. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Giydirme cephelerde kullanılan malzemeler. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Giydirme cephelerde kullanılan bileşenler, bağlantı ögeleri. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
8 Ara Sınav Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Çubuk (stick) sistem, düşey ve yatay taşıyıcılı ünite sistem. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
10 Ünite sistem, panel sistem, kolon ve parapet kaplamalı sistem. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
11 Baskı profilli sistem (Kapaklı sistem). Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
12 Taşıyıcı macunlu sistem. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Karma sistem ve panel sistem. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
14 Cephe sistemlerinin uygulanması Tasarım ve yapım aşamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm yolları. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
15 Uygulama örnekleri. Teorik anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS