STA837 Bilgilendirme Tasarımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA837
Ad Bilgilendirme Tasarımı
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi OYA AYGÜN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ham verilerden oluşan istatistiklerin, tüm ilgili kullanıcılar tarafından kolaylıkla takip edilebilecek ve anlaşılmasını sağlayacak şekilde görselleştirmeler yapmaktır.

Dersin İçeriği

Açık ve kapalı alanlarda, baskı tabanlı, dijital tabanlı ya da üç boyutlu araçlara dayalı bilgilendirme sistemlerinin planlamasını, tasarımını ve üretimini ele alır, Kullanma kılavuzları, trafik işaretleri, yollarda ve kamusal alanlarda, havaalanlarında, hastanelerde yönlendirmeyi sağlayan sistemler, uyarı levhaları, haritalar, şehir planları bu dersin başlıca konularıdır. Kurumsal ve uygulamalı çalışmalar yoluyla, başta çevresel tasarım olmak üzere tüm ağırlıklı atölyelere destek sağlar

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Richard Saul Wurmann, Information Anxiety What is Exhibition Design, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte Wayfinding and Signage Design, Chris Calori Wayshowing, Per Mollerup

Notlar

Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong Pictograms Icons and Signs, Hübner -Abdullah


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgilendirme Tasarımı ve Grafik Tasarım bağlamında Veri kavramının önemini bilir.
ÖÇ02 Anlaşılırlık üzerine detaylı çalışmalar üretir.
ÖÇ03 Verilerle içerik arasındaki bağlantıyı kurar.
ÖÇ04 Görsel hiyerarşide işlevin önemi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Tasarımın temel ilkelerinden görselleştirme sürecinde yararlanır.
ÖÇ06 Yüksek plastik kalitesine ve düzeyine sahip tasarımlar üretir.
ÖÇ07 İlgili alanda araştırma yapabilir ve buradaki verileri kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilgilendirme Tasarımı Tarihsel Gelişim, Türler Kaynak inceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 İstatistiksel Grafiklere Giriş İstatistik Okuma Çalışması Örnek Uygulama İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Proje 01: Verilen İstatistiklerin Görselleştirilmesi Örnek Uygulama İnceleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Proje 01-İçerik Görselleştirme Eskizleri Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Proje 01: Görselleştirme Eskizlemelerine Devam 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Proje 01: Görselleştirme Eskizlemelerine Devam 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Proje 01: Sunum, Kritik ve Yeni Konu Hakkında bilgi verilmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sunum Paftaları Hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
9 Proje 02: İstatistiki verilerin görselleştirilmesi, Veri Toplama Araştırma, Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Proje 02: Görselleştirme Eskizleri Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Proje 02: Görselleştirme Çalışmaları Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Proje 02: Sunum, Kritik ve Yeni Konu Hakkında bilgi verilmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Proje 03: Görsel Yol Tarifi, Verilerin Toplanması Araştırma, Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Proje 03: Görselleştirme Eskizleri Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Proje 03: Görselleştirme Çalışmaları Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.11.2022 10:53