STA804 Form ve Kompozisyon II

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod STA804
Ad Form ve Kompozisyon II
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. BİRNUR ERALDEMİR


Dersin Amacı

Heykel plastiğinin yapısal dinamiklerinin, denge, ritim, boşluk, doluluk,uzamsallık gibi gibi temel elemanlarının kullanılması yoluyla yeni ve özgün tasarımlar üretmek.

Dersin İçeriği

Bu derste, üç boyutlu plastik form tasarımlarının kavramsal ve yapısal özellikleri tartışılır. Bu amaçla doğada, sanatta ve mimarideki form örnekleri incelenir. Öğrenciler bu bilgiler ışığında yeni ve özgün formlar tasarlar ve uygular.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Herbert Read, Modern Sculpture. Richard J. Williams After Modern Sculpture

Notlar

Sanat Dergileri, Sanatçı katalogları, İnternet erişim kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyutlu tasarım kavramını bilir ve açıklar
ÖÇ02 Form ve fonksiyon ilişkisini çözümler
ÖÇ03 Doğal nesnelerdeki plastik olanakları algılar ve kullanır.
ÖÇ04 Bir plastik formu oluşturan temel elemanları bilir ve kullanır.
ÖÇ05 Özgün plastik formlar tasarlar ve sergiler.
ÖÇ06 Tasarımlarına uygun malzeme, teknik ve yöntemleri bulur ve kullanır.
ÖÇ07 Sanat teknolojilerinin gelişimine uyum sağlar gerekli becerileri kazanır.
ÖÇ08 Müzelerden etkin bir biçimde yararlanır, kültürel ve tarihi değerlere sahip çıkar.
ÖÇ09 İnsan topluluklarının ve uygarlıkların plastik ve artistik üretimlerindeki değişim süreçlerini ve özelliklerini bilir ve açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı tasarım alanındaki geleneksel ve güncel teknik ve yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farklı sanat akımlarını, tasarım yaklaşımlarını tarihsel dönemlerinde öne çıkan olanaklar ve düşünce sistemleri ile ilişkili olarak kavrar. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarım olgusunu kültürel, sosyolojik, politik, felsefi ve ekonomik bağlamda değerlendirecek düzeyde kavrar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz bilgi alanlarının birbiriyle olan ilişkilerini uzmanlık alanında kullanacak biçimde kavrar, disiplinlerarası etkileşimi yaratıcı etkinliklere dönüştürecek biçimde algılar. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili farklı deneyimleri yaratıcı uygulamalarında kullanır. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat ürünü oluşturma ve ürün tasarlama süreçlerinde yaratıcı ve yenilikçi yöntemler geliştirir. Farklı malzeme, teknik ve ifade biçimlerini araştırır ve uygular, sonuçlarını değerlendirerek belgeler. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Özgün sanat çalışmalarına içerik oluşturur, sergilenmesini organize eder, sonuçlarını değerlendirir, Farklı disiplinlerden sanatçılar, tasarımcılar ve bilim insanlarıyla ortaklaşa projeler geliştir. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal, uluslararası yarışma ve organizasyonlarda sergilenmeye / sunulmaya değer nitelikte yapıt üretir, Farklı disiplinler arasındaki geçişken ilişkileri çağdaş sunum ve ifade biçimlerine dönüştürerek çoklu gurup çalışmaları planlar . 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Günümüz sanatının; çok dilli ve çok araçlı (multimedial) yönelimi doğrultusunda uzmanlık alanlarıyla etkileşim sağlar ve yaratıcı ekipler oluşturur. 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili sorunları belirler, bilimsel araştırma yöntem ve ilkelerini uygular, yorumlar.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır, yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanının bilgisini evrensel ve ulusal ihtiyaçlar temelinde topluma ve insanlığa hizmet için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanata özgü düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak paylaşır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yapıtlarını geleneksel ve dijital medya da sergiler, açıklar ve tanıtır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanıyla ilgili akademik toplantılar düzenler, tartışmalara katılır, fikir ve projelerini savunur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Uzmanlık alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sanatsal araştırma yöntemlerini kullanır ve sanat ve / veya tasarım alanlarında özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sanatın ve uzmanlık alanının temel başvuru kaynaklarını tanır, literatür bilgisini, alanının pedagojik yöntem ve tekniklerini, öğretme, denetleme ve değerlendirme becerilerini etkin biçimde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültürel mirasın önemini ve bu mirasa özgü üretimlerin ve tekniklerin korunması gerektiğini bilir, güncel koşullarda üretilmesi ve yorumlanması için yol gösterir, 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur, sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularında katkı sağlar. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriğinin ve öğrencilerden beklenen performansın açıklanması İlgili metinlerin ve görsellerin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Sanatsal bir formla anlatma. Konu, içerik, tema İlgili metinlerin ve görsellerin belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Malzemenin ve formun anlatımdaki rolü ilgili görsellerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Nesne ve metafor. Hazır nesnenin sanatta kullanımı İlgili metin ve görsellerin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Uygulama çalışmasına hazırlık. Konu ve içerik belirleme Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Uygulama çalışmasına hazırlık. Konu ve içeriğe uygun malzeme ve yöntem belirleme Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Uygulama çalışmasını planlama Kaynak Araştırması ve Görsel İncelemeler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Tasarımın eskiz ve maketinin yapılması Uygulama Alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
10 Uygulama sürecini planlama, farklı seçenekleri değerlendirme Uygulama Alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 Tasarımı uygulama I Uygulama Alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Tasarımı uygulama II Uygulama Alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Tasarımı uygulama III Uygulama Alıştırmaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Tasarımı tamamlama. süreç ve sonucun değerlendirilmesi Süreç ve sonucun olumlu ve olumsuz yanlarının belirlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tasarımı sunuma hazırlama, portfolyo çalışması Dosya İnceleme ve Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS