SÖ1700 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ1700
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin tez konusu belirlediği alanda bilimsel, bağımsız ve etik kuralları gözeten bir çalışma yapmasına yardım etmek ve belirli bir zaman dilimi içinde çalışmasını bitirerek bulgularını ikna edici bir biçimde tamamlayabilmesi için gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği

İlgili literatüre ulaşma, tez konusu belirleme, konuyla ilgili kaynaklar ulaşma, konuyla ilgili değişkenleri inceleme, konuya uygun araştırma yöntem ve tekniklerini belirleme, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türkiye Bilimler Akademisi. Bilimsel Araştırmada Etik ve Sorunları. Ankara: Türkiye Bilimler Akademisi, 2002. Üstdal, Muzaffer ve Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma Nasıl Yapılır, Nasıl Yazılır, İstanbul: Beta Basım Yayım, 1997 Çukurova Üniversitesi, SBE, Lisansüstü Tez Yazım Kuralları, California Berkeley University Library (2022). APA Style Citations (American Psychological Association). Day, A. Robert. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır. Gülay Aşkar Altay (çev.), 8.Basım, Ankara: TÜBİTAK Yayınları, 2003. Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. 8. Basım, Ankara: Alkm Yayınevi , 1995. Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Murray Rowenna Anı Yayıncılık, Tez nasıl yazılır (Çeviren :Şakir Çınkır) Ankara,2016

Notlar

Konuyla ilgili literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi yollarla ulaşacağını açıklar.
ÖÇ02 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler
ÖÇ03 Alanı ile ilgili Türkiye de hangi konuların çalışılmadığını belirler ve çalışacağı konuya karar verir
ÖÇ04 Belirlediği konu ile ilgili kaynaklara ulaşır ve inceler
ÖÇ05 Kendi tez çalışmasında hangi değişkenleri ele alacağına tez danışmanı ile birlikte karar verir
ÖÇ06 Araştırma problemini belirler ve giriş bölümünü yazar
ÖÇ07 Problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
ÖÇ08 Tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar.
ÖÇ09 Tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. I Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. II Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme ve sürecin planlanması. III Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Kütüphane, internet üzerinden tarama yapma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Konunun hangi değişkenler açısından ele alınacağının belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Araştırma probleminin belirlenmesi. Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Araştırmanın giriş bölümünün yazılması Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Örneklemin belirlenmesi. Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Ana çalışmaya ilişkin planlama yapılması Rapor hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS