SÖ760 Yatarıcı Öğretim Planı Tasarlama ve Uygulama

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ760
Ad Yatarıcı Öğretim Planı Tasarlama ve Uygulama
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AKIN EFENDİOĞLU


Dersin Amacı

Bu dersin genel amacı öğrencilerin ideal bir öğretim sürecinin kuramsal temellerini öğrenmelerini, kuramsal temele uygun ve yaratıcı öğretim planları hazırlamalarını ve bu planlara göre öğretim süreci düzenlemelerini sağlamaktır

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği Robert Gagne'nin Eğitim Durumları modeli ve öğretim süreci, etkili öğretimin temel değişkenleri, öğretim sürecinin temelleri ve aşamaları, öğretim planının hazırlanması ile sınıfta uygulanması konularını kapsamaktadır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Robert M. Gagne: The Conditions of Learning and Theory of Instruction Robert M. Gagne, Walter, W. Wager, Katherine Golas, John M. Keller: Principles of Instructional Design

Notlar

İlgili literatür


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, Gagne’nin eğitim durumları kuramının özelliklerini açıklar
ÖÇ02 Öğretim sürecindeki işlem basamaklarını açıklar
ÖÇ03 Öğrenciler ders planının temel özelliklerini bilir
ÖÇ04 Öğrenciler dersin dikkat çekme aşamasının özelliklerini kavrar.
ÖÇ05 Öğrenciler dersin hedeften haberdar etme aşamasının özelliklerini kavrar
ÖÇ06 Öğrenciler dersin ön bilgileri hatırlatma aşamasının özelliklerini kavrar
ÖÇ07 Öğrenciler dersin uyarıcı materyalleri sunma aşamasının özelliklerini kavrar
ÖÇ08 Öğrenciler dersin öğrenmeye rehberlik etme aşamasının özelliklerini kavrar
ÖÇ09 Öğrenciler dersin performansı ortaya çıkarma aşamasının özelliklerini kavrar.
ÖÇ10 Öğrenciler dersin dönüt düzeltme verme aşamasının özelliklerini kavrar
ÖÇ11 Öğrenciler dersin değerlendirme aşamasının özelliklerini kavrar.
ÖÇ12 Öğrenciler dersin kalıcılık ve transferi sağlama aşamasının özelliklerini kavrar.
ÖÇ13 Öğrenciler taslak bir öğretim planı hazırlar.
ÖÇ14 Öğrenciler dersin kazanımına uygun öğretim planını hazırlar
ÖÇ15 Öğrenciler plana uygun bir öğretim yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 2
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretimin temel amacı ve özellikleri. Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğretimin niteliğini artıran değişkenler. Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ders planı ve özellikleri. Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Gagne’nin öğretim durumları teorisi ve öğretimin 9 basamağı. Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Öğretimde dikkat çekme ve hedeften haberdar etme basamakları Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Ön bilgileri hatırlatma ve uyarıcı materyalleri sunma basamakları. Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Öğrenmeye rehberlik etme ve performansı ortaya çıkarma basamakları Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Dönüt düzeltme verme ve değerlendirme yapma basamakları Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Kalıcılık ve transferi sağlama basamağı Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
11 Taslak ders planı hazırlama ve değerlendirme Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Farklı kazanımlara göre yaratıcı ders planları hazırlama Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Yaratıcı ders planlarının sunumu. Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Yaratıcı ders planlarının sunumu-I Hazırlık gerektirmemektedir. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
15 Yaratıcı ders planlarının sunumu-II Hazırlık gerektirmemektedir. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Final sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final-II Sınav-II Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS