SÖ721 lköğretimde Rehberlik

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ721
Ad lköğretimde Rehberlik
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA


Dersin Amacı

Bu ders öğrencilerin rehberlikle ilgili edindikleri bilgileri beceriye, becerilerini de görgüye taşımalarına katkı sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrencilerin gördükleri okula ve okulun çevresine uyum sağlamalarına, eğitsel amaçları çerçevesinde okul ve okulun çevresindeki imkânlardan yararlanmalarına, okul ve sınıf kurallarını benimsemelerine ve okula aidiyet duygusu geliştirmelerine katkı sağlayacak bilgi, beceri ve tutumu edinmelerini içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kuzgun, Y. (2014). İlköğretimde Rehberlik, Nobel Yayınevi, Ankara Yeşilyaprak, B. (2012). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınevi, Ankara

Notlar

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI SINIF REHBERLİK PROGRAMI (İlkokul)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İlköğretim öğrencilerinin okula ve okulun çevresine uyumunu kavrar
ÖÇ02 İlköğretim öğrencilerinin kariyer gelişimini açıklar
ÖÇ03 İlköğretim öğrencilerinin sosyal duygusal gelişimini bilir
ÖÇ04 İlköğretimde velilerin rehberlik sorumluluklarını açıklar
ÖÇ05 İlköğretimde öğretmenlerin rehberlik sorumluluklarını açıklar
ÖÇ06 İlköğretimde okul yöneticilerinin rehberlik sorumluluklarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okula ve Okulun Çevresine Uyum Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Eğitsel Planlama ve Başarı I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Akademik Anlayış ve Sorumluluk Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kariyer Farkındalığı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kariyer Hazırlığı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Kariyer Planlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kişisel Güvenliğini Sağlama Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev
9 Benlik Farkındalığı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kişiler Arası Beceriler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Duyguları Anlama ve Yönetme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Karar Verme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Belleği Güçlendirme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bilişsel Yeterlilikleri ve Kişilik Özelliklerini Geliştirebilme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Eğitsel Planlama ve Başarı II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS