SÖ714 Öğrenciyi Tanıma Teknikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ714
Ad Öğrenciyi Tanıma Teknikleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL TÜMKAYA


Dersin Amacı

Birey ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar ve Birey Kavramı ve Süreci ilişkili test ve test dışı teknikleri öğretmek.

Dersin İçeriği

Birey ve Bireysellik, Bireysel Farklılıklar, Bireysellik Kavramı ve Süreci, Test ve Test Dışı Teknikler, Gözlem, Derecelendirme.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kuzgun, D., Eğitimde Bireysel Farklılıklar. Ankara; Nobel Yayın Dağıtım. Öğretmen Yeterlikleri, 2002, M.E.B.Öğretmen Yetiştirme ve 24 Eğitimde Bireyi Tanımanın Önemi/V.Aktepe Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara: Milli Eğitim Basımevi. Özgüven, İ. E., 1998, Bireyi Tanıma Teknikleri, Pdrem Yayınları. Yeşilyaprak, B., 2000, Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayıncılık, Ankara. Yeşilyaprak, B., Güngör, A. ve Kurç, G.,1996, Eğitsel ve Mesleki Rehberlik. 2. Baskı, Varan Matbaacılık, Ankara.

Notlar

Bireyi tanıma ölçekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bireysel Farklılıkları ve önemini açıklar.
ÖÇ02 Bireyi Tanıma Kavramı ve Sürecini yönetir.
ÖÇ03 Test Dışı Teknikleri sıralar.
ÖÇ04 Vaka Kaydını kullanır.
ÖÇ05 Test dışı teknikleri değerlendirir.
ÖÇ06 Test dışı teknik üretme becerilerini değerlendirir.
ÖÇ07 Test dışı teknikleri uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 2
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. 4
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Birey ve Bireysellik OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Bireysel Farklılıklar OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Testler ve Sınıflaması OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bireyi Tanıma Kavramı ve Süreci OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Test ve Test Dışı Teknikler I OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Test ve Test Dışı Teknikler II OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Gözlem, Derecelendirme OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Sosyometri, Kim Bu Tekniği,kime göre ben neyim OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Otobiyografi OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Görüşme, Anket, Envanter,problem tarama OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Psikodrama ve Sosyo-Drama OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Oyun Terapisi OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Yetenek ve Başarı Karşılaştırması OKUMA Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS