Genel Bilgi
Kod | SÖ705 |
Ad | Türkçe Öğretim Progamı Geliştirme |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KARABAY |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin program geliştirme ile ilgili temel kavramları ve program geliştirmenin kuramsal temellerini kavrayarak Türkçe Öğretim programı tasarısı hazırlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, program geliştirme modelleri üzerinde durularak, Türkçe Dersi öğretim programın unsurları üzerinde değerlendirme yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Temizyürek, F. ve Balcı, A. Cumhuriyet Dönemi İlköğretim Okulları Türkçe Programları Yaman, H. Dünyada Ana Dili Öğretimi-Program İncelemeleri Henson, K.T. Curriculum Planning Oliva, P. F. Developing the Curriculum.
Notlar
Türkçe Dersi Öğretim Programına yönelik hazırlanan tez ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar, ilkeler, kuramlar ve modelleri açıklar. |
ÖÇ02 | Program geliştirmenin, tarihi, felsefi, psikolojik ve toplumsal temellerini açıklar. |
ÖÇ03 | Program tasarım modellerini örneklerini sunarak açıklar. |
ÖÇ04 | Türkçe öğretim programlarını programın temel felsefesini göz önüne alarak değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanına uygun temel bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri tartışır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını tartışır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim strateji, yöntem ve tekniklerinin dayanaklarını açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri (makale, tez vb.) eleştirel bir gözle değerlendirir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası bir anlayışla öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini kullanır, geliştirir, derinleştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütmeye istekli olur. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 1 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 1 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması ve tanışma | ders izlencesinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Program geliştirme ile ilgili temel kavramlar | birinci bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Program geliştirmenin tarihi, felsefi, psikolojik, konu alanı, birey ve toplumsal temelleri | ikinci bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Program tasarım yaklaşımları | üçüncü bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Program geliştirme modelleri | dördüncü bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Türkçe Dersi öğretim programları | Türkçe öğretim programının okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Türkçe Dersi öğretim programında genel ve özel amaçlar | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Türkçe Dersi öğretim programında içerik | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Türkçe programında içerik | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türkçe Dersi öğretim programında öğrenme- öğretme süreci | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
12 | Türkçe programında öğrenme- öğretme süreci | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Türkçe Dersi öğretim programında ölçme ve değerlendirme | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Türkçe programında ölçme ve değerlendirme | Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Alanda yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tekrar etme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |