Genel Bilgi
Kod | USOYL714 |
Ad | Yaratıcı Öğretim Planı Tasarlama ve Uygulama |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AKIN EFENDİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı öğrencilerin ideal bir öğretim sürecinin kuramsal temellerini öğrenmelerini, kuramsal temele uygun ve yaratıcı öğretim planları hazırlamalarını ve bu planlara göre öğretim süreci düzenlemelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Robert Gagne’nin Eğitim Durumları modeli ve öğretim süreci, etkili öğretimin temel değişkenleri, öğretim sürecinin temelleri ve aşamaları, öğretim planının hazırlanması ile sınıfta uygulanması konularını kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
Aktif olarak öğretmenlik yapıyor olmak
Kaynaklar
Robert M. Gagne: The Conditions of Learning & Theory of Instruction Robert M. Gagne, Walter, W. Wager, Katherine Golas, John M. Keller: Principles of Instructional Design
Notlar
Diğer Kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, Gagne’nin eğitim durumları kuramın özelliklerini açıklar |
ÖÇ02 | 2. Öğretim sürecindeki işlem basamaklarını açıklar. |
ÖÇ03 | 3. Öğrenciler ders planının temel özelliklerini bilir. |
ÖÇ04 | 4. Öğrenciler dersin dikkat çekme aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | 5. Öğrenciler dersin hedeften haberdar etme aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ06 | 6. Öğrenciler dersin önbilgileri hatırlatma aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ07 | 7. Öğrenciler dersin uyarıcı materyalleri sunma aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ08 | 8. Öğrenciler dersin öğrenmeye rehberlik etme aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ09 | 9. Öğrenciler dersin performansı ortaya çıkarma aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ10 | 10. Öğrenciler dersin dönüt düzeltme verme aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ11 | 11. Öğrenciler dersin değerlendirme aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ12 | 12. Öğrenciler dersin kalıcılık ve transferi sağlama aşamasının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ13 | 13. Öğrenciler taslak bir öğretim planı hazırlar. |
ÖÇ14 | 14. Öğrenciler dersin kazanımına uygun öğretim planını hazırlar. |
ÖÇ15 | 15. Öğrenciler plana uygun bir öğretim yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretimin temel amacı ve özellikleri. | Ön hazırlık gerektirmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğretimin niteliğini artıran değişkenler. | Ön hazırlık gerektirmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ders planı ve özellikleri. | Ön hazırlık gerektirmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gagne’nin öğretim durumları teorisi ve öğretimin 9 basamağı | Ön hazırlık gerektirmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Öğretimde dikkat çekme ve hedeften haberdar etme basamakları. | Ön hazırlık gerektirmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ön bilgileri hatırlatma ve uyarıcı materyalleri sunma basamakları. | Ön hazırlık gerektirmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Öğrenmeye rehberlik etme ve performansı ortaya çıkarma basamakları. | Ön hazırlık gerektirmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Dönüt düzeltme verme ve değerlendirme yapma basamakları | Ön hazırlık gerektirmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kalıcılık ve transferi sağlama basamağı | Ön hazırlık gerektirmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | Taslak ders planı hazırlama ve değerlendirme | Ön hazırlık gerektirmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Farklı kazanımlara göre yaratıcı ders planları hazırlama. | Ön hazırlık gerektirmiyor. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yaratıcı ders planlarının sunumu | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Yaratıcı ders planlarının sunumu-I | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Yaratıcı ders planlarının sunumu-II | sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |