USOYL710 Okuma Yazma Öğretimi ve Uygulamaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod USOYL710
Ad Okuma Yazma Öğretimi ve Uygulamaları
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi AYŞEGÜL KARABAY


Dersin Amacı

Bu dersin amacı, okuma yazma öğretimi alanında yaşanan güncel tartışmaları, gelişmeleri, ders kitabı ve uygulama araç-gereçlerindeki yenilikleri takip edip kavrayabilecek kuramsal ve akademik bilgilere sahip olarak, okuma yazma öğretimine yönelik uygulamaları eleştirmektir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği okuryazarlığın önemi, temel amaç, genel ilke ve yöntemleri ve tekniklerdir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Özbay, M.(2005).Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri I II Güneş, F. (2013). Türkçe Öğretimi Yaklaşımlar ve Modeller Güven, A.Z.(2020). Türkçe Eğitimine Genel Bir Bakış Aybek, B.(2018). Eleştirel Düşünme Rehberi

Notlar

Okuma Çemberi, Eleştirel Okuma, Eleştirel Yazma gibi konu alanlarında yazılmış olan tez ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okuma yazma öğretiminin önemini ve temel amaçlarını kavrar.
ÖÇ02 Okuma yazma öğretimi için genel ilkeleri belirler.
ÖÇ03 Okuma yazma öğretiminde dünyada ve ülkemizde uygulanan yöntem ve teknikleri karşılaştırır.
ÖÇ04 Okuma yazma uygulamalarını eleştirel olarak değerlendirir.
ÖÇ05 Okuma yazma öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri seçmede istekli olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtılması ve tanışma ders izlencesinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Okuma yazma öğretiminde temel amaçlar ve ilkeler birinci bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Okuma yazma öğretiminde yöntemler ikinci bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Okuma yazma öğretiminin tarihi süreci üçüncü bölümün okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Okuma yazmanın yöntemleri alan yazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Okuma yazma öğretiminde teknikler alan yazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Okuma yazma öğretiminde etkinlikler alan yazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Ses temelli cümle yöntemi uygulamaları Mevcut Türkçe öğretim programının gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
10 Yazı öğretimi alan yazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Okuma yazma öğretimindeki uygulamalar Alan yazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Okuma öğretimindeki uygulamalar alan yazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
13 Yazma öğretimindeki uygulamalar alan yazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Okuma yazma öğretiminde kullanılan materyaller alan yazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Alanda yapılmış çalışmaların değerlendirilmesi alan yazın taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tekrar etme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS