Genel Bilgi
Kod | USOYL700 |
Ad | Dönem Projesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Enstitü Proje |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖZLEM KAF |
Dersin Amacı / Hedefi
Sınıf eğitimi alanına katkı getirecek, bilimsel ilke ve etiğe uygun, yeni ve özgün bir proje üretme.
Dersin İçeriği
Sınıf Eğitimi alanındaki ihtiyaca cevap verici nitelikte, akademik ilgiye ve uzmanlık alanına yönelik olarak danışman-öğrenci işbirliği ile belirlenen konuda yapılan, bilimsel ilke ve etiğe uygun, yeni ve özgün dönem projesi çalışmalarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Proje konusu ile ilgili kaynakların tümü.
Notlar
Proje konusu ile ilgili kaynakların tümü.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje konusunda edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde değerlendirir, geliştirir ve bunları kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Aradığı bilgiye ulaşabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Proje konusu ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi ve yayımlanması aşamalarında bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
ÖÇ04 | Proje konusundaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Proje çalışmasını raporlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilimleri, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisans yeterliklerine dayalı olarak öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje hazırlama sürecinin incelenmesi | 1-Kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Proje ana konusunun belirlenmesi | Danışmanın sunduğu ek kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kaynakları kontrol etme | Literatür araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Proje konusunun netleştirilmesi | Proje konusu araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Araştırma | Alanyazın tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İçerik oluşturma | İçerik araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Ön yazıma başlama | Yazma hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ara değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Proje sürecini değerlendirme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Proje ile ilgili eksik yerleri tamamlama | Projeyi kontrol etme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Bulguları değerlendirme ve yazma | Bulgu yazma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sonucu yazma | Sonucu raporlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İlk okuma ve değerlendirme | Projeyi raporlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Eksiklikleri tamamlama | Projeyi düzenleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Son kontrol | Raporlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık 1 | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunuma hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 20 | 20 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |