SÖ823 Eğitimde Motivasyon

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ823
Ad Eğitimde Motivasyon
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİLİZ YURTAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders psikolojik bir bakış açısıyla motivasyon konusuna genel bir bakış sunar. Ders, farklı motivasyon teorilerine ve çevrenin öğrencilerin motivasyonunu nasıl etkilediğine odaklanmaktadır. Entelektüel ve akademik performans için motivasyon vurgulanacaktır. Eğitim ortamlarında teori uygulamaları dikkate alınacaktır. İlk olarak, motivasyona yönelik temel teorik yaklaşımları inceleyeceğiz ve sonra motivasyonla ilgili olarak dışsal (okul, aile) ve sosyal kimlik (ırk, cinsiyet) bağlamlarının rolünü ele alacağız.

Dersin İçeriği

Motivasyonunu tanımlamak, tahmin etmek ve açıklamak için mevcut teorik yaklaşımları tanımlamak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Schunk, D.H., Pintrich, P.R. ve Meece, J.L. (2008). Eğitimde motivasyon: Teori, araştırma ve uygulamalar (3. Baskı). Englewood Cliffs, NJ: Merrill Prentice-Hall.

Notlar

Pintrich, P.R. (2003). Öğrenme ve öğretme bağlamlarında öğrenci motivasyonunun rolü üzerine bir motivasyon bilimi perspektifi. Eğitim Psikolojisi Dergisi, 95(4), 667 Bandura, A., Barbaranelli, C., Caprara, G.V. ve Pastorelli, C. (1996). Öz-yeterlik inançlarının akademik işlevsellik üzerindeki çok yönlü etkisi. Çocuk Gelişimi, 67, 1206-1222


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Motivasyon yaklaşımlarını karşılaştırır
ÖÇ02 Ampirik araştırmalara ve kişisel deneyimlerine motivasyon teorilerini uygular
ÖÇ03 Motivasyon araştırmasında kullanılan tipik operasyonel tanımları ve ölçüm stratejilerini sıralar.
ÖÇ04 Motivasyonu tanımlamak, tahmin etmek ve açıklamak için mevcut teorik yaklaşımları tanımlamak ve doğru bir şekilde tanımlamak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Motivasyon konusuna giriş Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Beklenti değer kuramları Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yükleme kuramı Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Sosyal bilişsel kuram Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Amaç ve hedef eğilimi Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Etki ve Öz-Değer Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İçsel ve dışsal motivasyon Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bağlamsal Etkiler ve Okul İklimi Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Öğretmen etkileri Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Akran etkileri Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Aile etkileri Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Irk ve kültürel etkiler Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Cinsiyet etkileri Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Motivasyona müdahale Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:33