Genel Bilgi
Kod | SÖ823 |
Ad | Eğitimde Motivasyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FİLİZ YURTAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders psikolojik bir bakış açısıyla motivasyon konusuna genel bir bakış sunar. Ders, farklı motivasyon teorilerine ve çevrenin öğrencilerin motivasyonunu nasıl etkilediğine odaklanmaktadır. Entelektüel ve akademik performans için motivasyon vurgulanacaktır. Eğitim ortamlarında teori uygulamaları dikkate alınacaktır. İlk olarak, motivasyona yönelik temel teorik yaklaşımları inceleyeceğiz ve sonra motivasyonla ilgili olarak dışsal (okul, aile) ve sosyal kimlik (ırk, cinsiyet) bağlamlarının rolünü ele alacağız.
Dersin İçeriği
Motivasyonunu tanımlamak, tahmin etmek ve açıklamak için mevcut teorik yaklaşımları tanımlamak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Schunk, D.H., Pintrich, P.R. ve Meece, J.L. (2008). Eğitimde motivasyon: Teori, araştırma ve uygulamalar (3. Baskı). Englewood Cliffs, NJ: Merrill Prentice-Hall.
Notlar
Pintrich, P.R. (2003). Öğrenme ve öğretme bağlamlarında öğrenci motivasyonunun rolü üzerine bir motivasyon bilimi perspektifi. Eğitim Psikolojisi Dergisi, 95(4), 667 Bandura, A., Barbaranelli, C., Caprara, G.V. ve Pastorelli, C. (1996). Öz-yeterlik inançlarının akademik işlevsellik üzerindeki çok yönlü etkisi. Çocuk Gelişimi, 67, 1206-1222
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Motivasyon yaklaşımlarını karşılaştırır |
ÖÇ02 | Ampirik araştırmalara ve kişisel deneyimlerine motivasyon teorilerini uygular |
ÖÇ03 | Motivasyon araştırmasında kullanılan tipik operasyonel tanımları ve ölçüm stratejilerini sıralar. |
ÖÇ04 | Motivasyonu tanımlamak, tahmin etmek ve açıklamak için mevcut teorik yaklaşımları tanımlamak ve doğru bir şekilde tanımlamak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Motivasyon konusuna giriş | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Beklenti değer kuramları | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yükleme kuramı | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal bilişsel kuram | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Amaç ve hedef eğilimi | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Etki ve Öz-Değer | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İçsel ve dışsal motivasyon | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bağlamsal Etkiler ve Okul İklimi | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Öğretmen etkileri | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Akran etkileri | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Aile etkileri | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Irk ve kültürel etkiler | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Cinsiyet etkileri | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Motivasyona müdahale | Anlatım, soru cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |