SÖ816 İlkokuma ve Yazma Öğretiminde Teknolojik Materyal Kullanımı

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ816
Ad İlkokuma ve Yazma Öğretiminde Teknolojik Materyal Kullanımı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR


Dersin Amacı

Okuma ve yazma eğitiminde güncel bilgileri ve teknolojik materyalleri bilme ve kullanma becerisi kazandırma

Dersin İçeriği

İlkokuma ve yazma eğitiminde günümüz teknolojik olanaklarının nasıl kullanılacağı, okuma ve yazmayı daha kolay hale getirecek güncel gelişmeler anlatılır

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Konu ile ilgili yazılmış makaleler

Notlar

Konu ile ilgili yazılmış makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 ilkokuma ve yazmanın tarihçesini öğrenir
ÖÇ02 ilkokuma ve yazma yöntemlerini öğrenir ve uygular
ÖÇ03 dil özelliklerine göre okuma yazma yöntemlerini öğrenir
ÖÇ04 okuma yazma öğretim yöntemlerinin karşılaştırmasını öğrenir
ÖÇ05 okuma yazma araçlarının tarihçesi öğrenilir
ÖÇ06 günümüz teknolojik koşullarını öğrenir
ÖÇ07 teknolojik ürünlerin okuma ve yazma öğretiminde kullanılmasını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. 2
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. 4
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. 4
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 3
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 dersin içeriği anlatılır ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 ilkokuma ve yazma eğitiminin önemi anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 ilkokuma ve yazmada kullanılan yöntemler anlatlır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 ilkokuma ve yazmanın tarihsel süreci anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 geçmişten günümüze kullanılan yöntemler anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 dil özelliklerine göre ilkokuma ve yazma yöntemleri anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 farklı dillere uygun farklı okuma yazma teknikleri anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 günümüz teknolojik imkanları anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 teknolojinin eğitimin içindeki önemi anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 bilgisayarın ilkokuma ve yazmada nasıl etkin kullanılacağı anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 tablet ve cep telefonlarının ilkokuma ve yazma eğitiminde kullanımı anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 akıllı tahtanın okuma yazma eğitimine katkısı anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 teknolojik olanakların ilkokuma ve yazma eğitiminde nasıl kullanılacağı anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 yeni kuşak çocukların eğitiminde teknolojik olanakların önemi anlatılır önerilen makaleler okunur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS