Genel Bilgi
Kod | SÖ816 |
Ad | İlkokuma ve Yazma Öğretiminde Teknolojik Materyal Kullanımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Okuma ve yazma eğitiminde güncel bilgileri ve teknolojik materyalleri bilme ve kullanma becerisi kazandırma
Dersin İçeriği
İlkokuma ve yazma eğitiminde günümüz teknolojik olanaklarının nasıl kullanılacağı, okuma ve yazmayı daha kolay hale getirecek güncel gelişmeler anlatılır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Konu ile ilgili yazılmış makaleler
Notlar
Konu ile ilgili yazılmış makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ilkokuma ve yazmanın tarihçesini öğrenir |
ÖÇ02 | ilkokuma ve yazma yöntemlerini öğrenir ve uygular |
ÖÇ03 | dil özelliklerine göre okuma yazma yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ04 | okuma yazma öğretim yöntemlerinin karşılaştırmasını öğrenir |
ÖÇ05 | okuma yazma araçlarının tarihçesi öğrenilir |
ÖÇ06 | günümüz teknolojik koşullarını öğrenir |
ÖÇ07 | teknolojik ürünlerin okuma ve yazma öğretiminde kullanılmasını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bir makale yayınlar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ya da takım olarak çalışır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ20 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin içeriği anlatılır | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | ilkokuma ve yazma eğitiminin önemi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | ilkokuma ve yazmada kullanılan yöntemler anlatlır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | ilkokuma ve yazmanın tarihsel süreci anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | geçmişten günümüze kullanılan yöntemler anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | dil özelliklerine göre ilkokuma ve yazma yöntemleri anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | farklı dillere uygun farklı okuma yazma teknikleri anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | günümüz teknolojik imkanları anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | teknolojinin eğitimin içindeki önemi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | bilgisayarın ilkokuma ve yazmada nasıl etkin kullanılacağı anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | tablet ve cep telefonlarının ilkokuma ve yazma eğitiminde kullanımı anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | akıllı tahtanın okuma yazma eğitimine katkısı anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | teknolojik olanakların ilkokuma ve yazma eğitiminde nasıl kullanılacağı anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | yeni kuşak çocukların eğitiminde teknolojik olanakların önemi anlatılır | önerilen makaleler okunur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |