SÖ807 Öğrenme Kuramları ve Sınıf İçi Uygulamalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ807
Ad Öğrenme Kuramları ve Sınıf İçi Uygulamalar
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİLİZ YURTAL


Dersin Amacı / Hedefi

Ders, öğrenme kuramının temel kavramlarını vurgulayacak, ancak aynı zamanda ilgili motivasyon, gelişim ve sınıf yönetimi teorilerini de kapsayacaktır. Ders teori, araştırma ve uygulama arasındaki ilişkiyi vurgulayacaktır.

Dersin İçeriği

öğrenme teorileri Davranışsal öğrenme teorileri Davranışsal öğrenme teorilerinin anlamı Bilişsel öğrenme teorileri Bilişsel öğrenme teorilerinin öğretimin gelişimine etkisi Gelişimsel öğrenme teorisi Bilişsel gelişimin aşamaları Gelişim kuramlarının öğretme ve öğrenmeye katkısı; Yapılandırmacılık öğrenme teorileri Yapılandırmacılık kuramlarının öğretme ve öğrenmeye katkısı Öğrenmenin bilgi işleme teorisi Teorinin öğretme-öğrenme sürecine katkısı Hümanist öğrenme teorisi Hümanist teorilerin öğretme ve öğrenmeye katkısı

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Notu ve Sunular

Notlar

Matthew H. Olson ve B. R. Hergenhahn, Öğrenmenin Kuramları, Nobel Akademik Yayıncılık, 2016 ; Behçet Oral Öğrenme Öğretme Kuram Ve Yaklaşımları, Pagem Yayıncılık, 2020


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenme kuramlarını açıklama
ÖÇ02 Öğrenme teorileri ile ilgili araştırmaları incelemek, anlamak ve eleştirmek
ÖÇ03 Sınıf tartışmaları ve sınıf ödevleri yoluyla teorilerin eleştirel analizini yapma
ÖÇ04 Öğrenme kuramlarına dayalı sınıf uygulamaları geliştirme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir.
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanıtım Ön hazırlığı yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Öğrenmeye giriş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Davrnışçılık; klasik ve operant Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Davranışçılık; Sosyal öğrenme kuramı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Davranışçılık; Taksonomiler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Bilişsel Bilgi İşleme Problem Çözme, Transfer Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Anlamlı Öğrenme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biliş okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gelişim ve öğrenme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Etkileşimsel öğrenme kuramları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Motivasyon I Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Motivasyon II Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Dönem raporlarını değerlendirme Homework Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Değerlendirme homework Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:54