SÖ805 İleri Bilimsel Araştırma Yöntemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ805
Ad İleri Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİLİZ YURTAL


Dersin Amacı

Öğrencilerin kendi başlarına bilimsel bilgi edinme sürecini yönlendirebilme, her hangi bir konuda bilimsel değeri olan araştırma planlayıp yeterli veriler elde edebilme ve analitik değerlendirme yeteneklerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Araştırma konusu ile ilgili araştırmalarda problem seçimi, hipotez kurma, veri toplama yöntemleri, verilerin analizi ve istatistiksel teknikler, hipotezlerin test edilmesi, bulguların düzenlenmesi ve tartışılması, araştırma raporunun yazılması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Turan, S. (2015). UYGULAMADA ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ: Desen ve Analizi Bütünleştiren Yaklaşım (Çeviri). Nobel yayınevi

Notlar

Ebru Kılıç Çakmak , Funda Demirel , Özcan E. Akgün , Şener Büyüköztürk , Şirin Karadeniz, Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Pegem Akademi Yayıncılık, 2022


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar.
ÖÇ02 Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir.
ÖÇ03 Araştırma bulgularını seminer ve konferanslarda savunur
ÖÇ04 Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir.
ÖÇ05 Araştırma projelerini yazar ve yürütür


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 4
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel araştırma ve eğitimine genel bakış, temel kavramlar, ilkeler Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimsel yaklaşımlar (pozitivizm- nitel yaklaşım; yorumlayıcı - nicel yaklaşım) Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilim ve bilimsel yöntem, bilginin kaynaklarına ulaşma Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Eleştirel kaynak incelemesi Ev ödevi, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırma tanımı, çeşitleri, temel ve uygulamalı araştırmalar Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sosyal bilimlerde araştırma planlaması Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Araştırma süreç ve teknikleri, konu seçimi ve tespit, kaynak tarama Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Araştırma modelleri, tanımı ve türleri Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Evren ve örneklem Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Araştırmada ölçme ve ölçekler Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Araştırma bulgularının değerlendirilmesi Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Araştırma raporunun yazılması ve sunumu Anlatım, soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Uygulamalar 1 Soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
15 Uygulamalar 2 Soru cevap, tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS