SÖ804 Okulda Şiddet: Önleme ve Başetme Stratejileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SÖ804
Ad Okulda Şiddet: Önleme ve Başetme Stratejileri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FİLİZ YURTAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Okullarda şiddeti ve şiddet biçimlerini tanımlama, Şiddet önleme yöntemlerini öğrenme ve okul ve sınıf ortamında uygulama, Okul ve sınıf ortamında şiddet içeren durumlarla nasıl başa çıkılacağını öğrenme.

Dersin İçeriği

Okulda Şiddet, Şiddet Biçimleri, Önleme ve Başetme Stratejileri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Cowie, H., & Jennifer, D. (2007). Managing violence in schools: A whole-school approach to best practice. Sage.

Notlar

- Rüçhan UZ, Okullarda Şiddet, Sentez Yayıncılık,2 018. - Eric Debarbieux, Çeviren, İsmail Yerguz, Okulda Şiddet, Küresel Bir Tehdit, İletişim Yayınları,2009 https://www.unicef.org/media/58081/file/UNICEF-WHO-UNESCO-handbook-school-based-violence.pdf https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000184162 https://www.studocu.com/en-za/document/university-of-fort-hare/schooling-society-inclusive-education/unit-five-lecture-notes-5/5975555


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okullarda çeşitli şiddet biçimlerini tanımlama ve açıklama
ÖÇ02 Okul şiddetinin çeşitli etkilerini öğrenme
ÖÇ03 Çeşitli okul şiddetini önleme yöntemleri hakkında bilgi edinme
ÖÇ04 Şiddet önleme yöntemlerini okul ve sınıf ortamında uygulama
ÖÇ05 Okul ve sınıf ortamında şiddet içeren durumlarla nasıl başa çıkılacağını öğrenme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans yeterliliklerine dayalı olarak sınıf öğretmenliği alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınıf öğretmenliği alanındaki farklı disiplinlerle ilişki kurar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir şekilde yaklaşarak ileri düzeyde araştırma yapar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni bilimsel yöntemler geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular; özgün araştırmalar gerçekleştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni fikirlerin eleştirel analiz, sentez ve değerlendirilmesini yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel yöntemi kullanarak sınıf öğretmenliği alanına özgün bir çalışma üretir. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bir makale yayınlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalar yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ya da takım olarak çalışır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni fikir ve yöntemler üretir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretim süreçlerini etkileşimli ve etik bir zeminde yürütür.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etkili öğretim stratejilerini geliştirir ve uygular.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler ve geliştirir.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili toplantılara katılır ve özgün görüşlerini savunur.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 düzeyinde yazılı ve sözlü olarak kullanır.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası tüm çalışmalarda kültürel farklılıkları göz önünde bulundurarark iletişim kurar.
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri topluma tanıtarak bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak kişi ve kurumlara işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir. 5
PÖÇ20 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili değerleri geliştirir ve ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okullarda çeşitli şiddet biçimlerini tanımlama ve açıklama 1 Okuma
2 Okullarda çeşitli şiddet biçimlerini tanımlama ve açıklama 2 Okuma
3 Okullarda çeşitli şiddet biçimlerini tanımlama ve açıklama 3 Okuma
4 Okul şiddetinin çeşitli etkilerini öğrenme 1 Okuma
5 Okul şiddetinin çeşitli etkilerini öğrenme 2 Okuma
6 Okul şiddetinin çeşitli etkilerini öğrenme 3 Okuma
7 Çeşitli okul şiddetini önleme yöntemleri hakkında bilgi edinme 1 Okuma
8 Ara Sınav Ara Sınav
9 Çeşitli okul şiddetini önleme yöntemleri hakkında bilgi edinme 2 Okuma
10 Çeşitli okul şiddetini önleme yöntemleri hakkında bilgi edinme 3 Okuma
11 Şiddet önleme yöntemlerini okul ve sınıf ortamında uygulama 1 Okuma
12 Şiddet önleme yöntemlerini okul ve sınıf ortamında uygulama 2 Okuma
13 Şiddet önleme yöntemlerini okul ve sınıf ortamında uygulama 3 Okuma
14 Okul ve sınıf ortamında şiddet içeren durumlarla nasıl başa çıkılacağını öğrenme 1 Okuma
15 Okul ve sınıf ortamında şiddet içeren durumlarla nasıl başa çıkılacağını öğrenme 2 Okuma
16 Yerıyıl Sonu Sınavı Yarıyıl Sınavı
17 Yarıyıl Sınavı Yarıyıl Sınavı


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 01:51